Informujemy, że w dniu 1 marca 2018 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs nr 4 w roku 2018 dla poddziałania GO TO BRAND – 3.3.3 PO IR – WSPARCIE MŚP W PROMOCJI MAREK PRODUKTOWYCH
Nabór wniosków w terminie: od 04 kwietnia 2018 r. do 08 maja 2018 r. (w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00:00).
Go To Brand 2018 – Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu: dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych i/lub uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Go To Brand 2018 – Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie: wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy i prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru.
Go To Brand 2018 - Kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów:
1) zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 30 000 000 zł;
2) zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 120 000 000 zł.
Go To Brand 2018 - Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu w przypadku:
a) jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 500 000 zł,
b) co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 1 000 000 zł,
c) branżowego programu promocji wynosi 1 000 000 zł,
d) branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 1 000 000 zł.
Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:
1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
3) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
- do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
- do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
- do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
Go To Brand 2018 - Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania:
a) koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie,
b) koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
c) koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,
d) koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,
e) koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,
f) koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,
g) koszty reklamy w mediach targowych,
h) koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,
i) koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,
j) koszty informacyjno-promocyjne projektu. Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5. Zasady przeprowadzania konkursu Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów oraz przeprowadzania konkursu znajdują się w Regulaminie konkursu. Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu – 80 dni od dnia zamknięcia naboru wniosków o dofinansowanie.
NOWOŚĆ: Możliwość rozliczania wydatków w projekcie metodą uproszczoną – na podstawie kwot ryczałtowych