Content Marketing

Content Marketing, czyli marketing treści

Content marketing, czyli tzw. marketing treści stanowi strategię promocyjną polegającą na pozyskiwaniu content marketingpotencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych treści, które uznawane są za przydatne oraz skłaniają potencjalnych wyselekcjonowanych odbiorców do podjęcia decyzji zakupowej. Content marketing – marketing treści – ma na celu zbudowanie długotrwałych relacji z potencjalnymi odbiorcami, tworząc interakcję i angażując w ten proces obie strony, co stanowi odróżnienie od tradycyjnych form marketingu.

Content marketing – marketing treści – koncentruje swoją aktywność głównie w obszarze Internetu, choć w odniesieniu do treści publikowanych w mediach tradycyjnych, jak np. prasa, gazetki reklamowe, foldery, ulotki, katalogi, poradniki itp. content marketing także ma zastosowanie. Publikowane w Internecie treści rozpowszechniane są głównie za pośrednictwem własnej strony internetowej. Dlatego też z punktu widzenia content marketingu (marketingu treści) duże znaczenie mają działania związane z SEO – optymalizacją witryny internetowej pod kątem jej indeksowania w wyszukiwarkach. Ponadto content marketing dystrybuuje treści za pośrednictwem wszelkiego typu artykułów w mediach elektronicznych, demonstracyjnych filmów video, webinariów, infografik itp. Content marketing (marketing treści) wskazuje jako podstawowe zadanie dostarczenie przydatnych i użytecznych treści wszystkim potencjalnych użytkownikom, do których treści te mogą być adresowe.

Ważnym nośnikiem informacji w przypadku działań content marketingu (marketingu treści) są tzw. serwisy contentowe, jak np. YouTube, LinkedIn, Goldenline, itp. które skupiają różnego typu treści zarówno w zakresie tekstowym, jak również graficznym, głosowym i video. Z punktu widzenia publikowania użytecznych treści, ważny kanał przekazu stanowią również fora internetowe, blogi oraz media społecznościowe. Aktywność w tym zakresie przekłada się na szybką publikację i rozpowszechnianie treści wśród społeczności internetowej, dzięki czemu informacje docierają do bardzo dużej liczby potencjalnych odbiorców. Content marketing (marketing treści) ma duże znaczenie z punktu widzenia prowadzenia działań w zakresie Inbound marketingu, czyli marketingu przychodzącego.

Jako firma doradcza w obszarze marketingu realizujemy kompleksowe działania, związane z:

  1. doradztwem marketingowym pod kątem outbound marketingu (marketingu tradycyjnego)
  2. outsourcingiem marketingu
  3. Inbound marketingiem, obejmującym m.in.:

Zapraszamy do kontaktu.