Optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO kluczem dla promocji firmy w Interncecie

Optymalizacja SEO (Search Engine Optimization) to ogół działań majacych na celu zoptymalizowanie treści strony internetowej pod kątem lepszej jej widzialności przez wyszukiwarki internetowe. Od lat największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, stąd też optymalizacja SEO ma na celu głównie poprawienie widoczności określonej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania właśnie w tej wyszukiwarce internetowej.

Jako firma świadcząca kompleksową obsługę w zakresie Inbound marketingu, świadczymy także usługę SEO optymalizacji.

Optymalizacja SEO przeprowadzona za naszym pośrednictwem obejmuje:

  1. audyt witryny internetowej z punktu widzenia aktualnej optymalizacji jej contentu
  2. zaproponowanie/modyfikację optymalnych fraz, po których witryna będzie indeksowana przez wyszukiwarki
  3. wskazanie wymaganych korekt contentu pod kątem lepszej widzialności witryny w wyszukiwarce (on-page SEO)
  4. budowanie koncepcji off-page SEO

Dodatkowo – po przeprowadzeniu SEO optymalizacji – możemy zaproponować:

  • kompleksową kampanię opartą na Inbound Marketingu, uwzględniającą działania SEM (Search Engine Marketing).

Zapraszamy do kontaktu.

 

Agencja SEO i działania w zakresie SEO optymalizacji

optymalizacja SEOAgencja SEO odpowiedzialna za optymalizację treści na stronie internetowej powinna mieć zatem na uwadze odpowiednie przeanalizowanie algorytmu wyszukiwarki internetowej, jak również tego, które elementy contentu strony internetowej najbardziej zwracają uwagę robotów internetowych. Dziś SEO optymalizacja to przede wszystkim właśnie content. Nie wystarczy jednak nasycić strony internetowej wybranymi frazami, ale należy zadbać przede wszystkim o to, żeby zawarte w niej treści były interesujące dla potencjalnych użytkowników, bowiem istotna jest interakcja oraz fakt, że użytkownicy spędzają z daną witryną więcej czasu, a następnie powracają do niej po kolejne informacje. Mając na myśli treści, nie chodzi wyłącznie o sam tekst. Istotne są bowiem wszystkie elementy contentu na stronie internetowej, włącznie z grafiką, prezentowanymi multimediami oraz odpowiednio zaplanowanymi linkami wychodzącymi. Działania, ukierunkowane na optymalizację treści samej witryny oraz informacji i materiałów w niej zawartej stanowią element tzw. on-page SEO.

Optymalizacja SEO jest zatem działaniem kompleksowym, odwołującym się bezpośrednio do dziedziny content marketingu. Kiedyś panowało powszechne przeświadczenie, że to właśnie „content is the king”. I nie ma w tym przesady, bowiem interesujący content strony internetowej, z odpowiednio prezentującą się zoptymalizowaną grafiką oraz zaplanowanymi linkami wychodzącymi, które prowadzą do innych serwisów (linki zewnętrzne) oraz innych podstron naszego serwisu (linki wewnętrzne) mają istotne znaczenie i stanowią cenny „drogowskaz” dla użytkowników czytających treści na danej witrynie. Agencja SEO odpowiedzialna za optymalizację treści danej witryny powinna zatem podejść do zagadnienia bardzo kompleksowo.

Poprawna optymalizacja SEO powinna rozpocząć się od zdefiniowania najważniejszych fraz, po których chcemy, aby nasza witryna była wyszukiwana w wyszukiwarce internetowej. Frazy oczywiście powinny być zbieżne z treścią witryny i odpowiednio zaplanowane dla każdej podstrony serwisu osobno, w zależności od tematyki, którą prezentuje. Dobrze też wiedzieć na ile wybrane przez nas frazy są atrakcyjne oraz jak duża konkurencja na daną frazę występuje w wyszukiwarce. Wówczas agencja SEO może zaproponować jako frazę główną frazę, stanowiącą pewną wariancję frazy kluczowej lub jej większe zawężenie, co może ułatwić konkurowanie, zwłaszcza, kiedy strona internetowa dopiero powstaje a jej domena ma jeszcze krótką historię. Odpowiednie nasycenie fraz dotyczy nie tylko samej treści zamieszczonej na stronie internetowej, ale frazy te powinny być także zawarte w elementach, które wyszukiwarka prezentuje w wynikach wyszukiwania, czyli tzw. „Title” oraz „Description” strony internetowej, które powinny być unikalne dla każdej podstrony serwisu. Przedstawiona optymalizacja SEO (on-page SEO) ma na celu m.in. doprowadzenie treści strony WWW do takiego stanu, żeby powtarzalność wybranej frazy w treści strony była optymalna, tzn. ani zbyt mała, ani też zbyt duża. Kiedy zakończony zostanie proces on-page SEO, Agencja SEO następnie powinna się zastanowić w jaki sposób najskuteczniej pozyskać linki zwrotne, prowadzące do danej witryny, z uwzględnieniem ich zróżnicowania pod kątem każdej podstrony oraz frazy, na którą powinna być ona indeksowana przez wyszukiwarki. Działania związane z budowaniem linków zwrotnych kwalifikują się jako tzw. off-page SEO.

SEO optymalizacja jest zatem działaniem kompleksowym i kluczowym dla widoczności strony internetowej w wyszukiwarce. Poprawnie zoptymalizowana witryna internetowa znacznie ułatwia konkurowanie w Internecie, jak również jest dużo cenniejsza niż wszystkie zabiegi związane z czystym marketingiem w wyszukiwarkach internetowych (SEM), bowiem przekłada się bezpośrednio na pozycjonowanie strony w wynikach naturalnych (organicznych). Oczywiście narzędzia SEM, do których mogą należeć m.in. płatne reklamy z przekierowaniem (np. Google AdWords), banery internetowe z linkami przychodzącymi do naszej strony, zamieszczone w innych serwisach, korzystanie z sieci afiliacyjnych, promocja w mediach społecznościowych poparta linkiem zwrotnym itp., są ważne, niemniej jednak kluczem do sukcesu jest dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO (on-page oraz sukcesywnie budowana off-page).

Agencja SEO przed przystąpieniem do zaproponowania SEO optymalizacji powinna rozpocząć od przeprowadzenia audytu wybranej strony internetowej i dopiero na tej podstawie zweryfikować poprawność jej przygotowania z punktu widzenia SEO oraz zaproponować korektę contentu. Po wykonaniu poprawnej optymalizacji SEO (on-page), można dopiero rozważać kompleksową kampanię content marketingu, z wykorzystaniem narzędzi SEO i SEM.