Marketing i sprzedaż – kluczowe obszary działalności biznesowej
Odpowiednio zaplanowana i prowadzona polityka w tym zakresie pozwala na skuteczne pozyskiwanie klientów na produkty bądź usługi świadczone przez przedsiębiorstwo. Strategia w zakresie tychże obszarów ma znaczenie zarówno w segmencie B2B, jak również B2C. Na uwagę zwraca jednak fakt, iż dziś działania marketingowe są diametralnie różne niż te, które prowadzone były np. jeszcze dekadę temu.
Wynika to w głównej mierze z faktu, iż aktualnie na rynku mamy do czynienia ze zdecydowaną przewagą podaży nad popytem, która dotyka praktycznie każdej branży. Dziś to konsument w większości dyktuje warunki na jakich chce zakupić towar bądź usługę oraz w jaki sposób planuje dotrzeć do potencjalnego sprzedawcy oraz dlaczego to akurat z nim podejmie współpracę bądź zakupi produkt.
Tradycyjne działania, które niegdyś przynosiły mierzalne efekty, jak np. sprzedaż przez telefon, sprzedaż bezpośrednia, reklama za pośrednictwem materiałów BTL czy też reklama outdoor, ATL, itp., czyli tzw. outbound marketing oczywiście są nadal realizowane, niemniej jednak w dużym stopniu oddały pole działaniom w zakresie marketingu przychodzącego (Inbound marketing), a więc takiej aktywności promocyjnej, która ma na celu doprowadzenie do tego, aby to potencjalny klient samodzielnie znalazł optymalnego dla siebie sprzedawcę.
Dziś kładzie się duży nacisk na działania SEO/SEM oraz content marketing, bowiem to właśnie wyszukiwarki internetowe są najczęstszym medium, które jest wykorzystywane przez potencjalnych klientów do tego, aby odnaleźć sprzedawcę lub producenta. Dziś to właśnie konsument, nabywca, klient najczęściej jest zainteresowany, aby na własną rękę znaleźć optymalnego dostawcę, producenta, sprzedawcę czy pośrednika. W tym zakresie najczęściej korzysta właśnie z wyszukiwarek internetowych.
Realizujemy usługi doradcze w obszarach:
- marketing wychodzący (outbound marketing)
- marketing przychodzący (inbound marketing)
Inbound marketing – marketing przychodzący
Aktualna tendencja rynkowa i zachowania konsumenckie wymuszają na każdym producencie, dostawcy bądź sprzedawcy, aby był „widoczny w Internecie”.
Coraz częściej panuje przeświadczenie, że jeśli kogoś nie ma w sieci, postrzegany jest jako partner biznesowy, który jest mniej wiarygodny.
Niektórzy w swoich stwierdzeniach są nawet bardziej dosadni mówiąc wprost – „jeśli Cię nie ma w sieci, nie ma Cię w cale”.
Dlatego właśnie tak duże znaczenie ma w dzisiejszych czasach Inbound marketing.
Obszar S&M jest zatem kluczowym obszarem polityki działalności każdej firmy. W tym zakresie należy odpowiednio zaplanować strategię i sukcesywnie wdrażać wyselekcjonowane działania.
Jako firma doradcza w tym właśnie obszarze działalności biznesowej realizujemy usługi związane z outbound- oraz inbound marketingiem:
1. doradztwo marketingowe i PR
3. Inbound Marketing:
- content marketing
- copywriting
- tworzenie treści przyjaznych SEO
- e-PR