Outsourcing marketingu

Z punktu widzenia Twojego przedsiębiorstwa outsourcing marketingu to delegowanie działań marketingowych do wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej, która kompleksowo obsłuży Ciebie jako zleceniodawcę.

Zewnętrzny dział marketingu ma wiele zalet, a w szczególności warto podkreślić te, które na pewno zainteresują Ciebie jako przedsiębiorcę:

Outsourcing marketingu
  • brak konieczności zatrudniania własnego zespołu
  • ograniczenie kosztów funkcjonowania – nie musisz utrzymywać własnego działu marketingu
  • profesjonalizm prowadzonych działań –firma outsourcingowa specjalizuje się w prowadzeniu działań marketingowych w różnych branżach.

Zewnętrzny dział marketingu w Twojej firmie

Outsourcing marketingu może być ukierunkowany na całość działań marketingowych prowadzonych w Twojej organizacji lub wybiórczo na najważniejsze dla Twojej firmy aspekty, wyłącznie z jej punktu widzenia.

Działania te mogą przykładowo objąć: product management, prowadzenie analizy rynku i konkurencji, bieżące działania promocyjne realizowane za pośrednictwem wybranych mediów, organizację eventów itp. Nacisk może być kładziony zarówno na Outbound, jak i Inbound Marketing, podobnie jak aktywność w sferze marketingu tradycyjnego oraz digital marketingu.

Każda organizacja ma swoją unikalną specyfikę, profil działalności oraz realizuje własną strategie marketingową, stąd też właściwe działania marketingowe planowane są indywidualnie. Dotyczy to także Twojej firmy.

W segmencie przedsiębiorców MŚP zewnętrzny dział marketingu najczęściej przejmuje bieżące obowiązki w zakresie promocji i reklamy.

Optymalizuj prowadzone działania marketingowe

outsourcing marketingu business

Outsourcing marketingu może być atrakcyjny w szczególności dla przedsiębiorców z grupy mikro i małych przedsiębiorstw.

Dla tego typu podmiotów ograniczenie bieżących kosztów funkcjonowania oraz nawiązanie współpracy z doświadczonym partnerem biznesowym, który pomoże prowadzić bieżące działania marketingowe może być szczególnie korzystne.

Skorzystanie z usług zewnętrznego działu marketingu pomoże Twojej organizacji zoptymalizować działania marketingowe w ujęciu kosztowym, czasowym oraz doświadczenia i wiedzy osób za nie odpowiedzialnych.

Firma outsourcingowa i agencja reklamowa to nie synonim !

W tym miejscu należy zwrócić uwagę, że firma outsourcingowa, stanowiąca zewnętrzny dział marketingu, nie jest stricte agencją reklamową, której zleca się np. przygotowanie projektu ulotki. Jest to podmiot, który w Twoim imieniu organizuje i prowadzi bieżące działania marketingowe w Twojej organizacji, co nie oznacza, że nie będziesz korzystał równolegle z usług agencji reklamowych/marketingowych, np. przy produkcji materiałów promocyjnych.

Tym samym należy od niego wymagać tego samego – a nawet więcej – jak wymaga się od własnego pracownika, który za tego typu działania by odpowiadał. Zewnętrzny dział marketingu bowiem – bazując na posiadanym doświadczeniu – ma w szczególności doradzić jakie działania marketingowe dobrać, aby były skuteczne, skalkulować ich łączny budżet, a następnie w porozumieniu ze zleceniodawcą w odpowiedni sposób je wdrażać i mierzyć ich efektywność.

Skorzystaj z usług specjalistów

  • Nie posiadasz własnego działu marketingu ?
  • Obawiasz się zbyt wysokich kosztów zatrudnienia pracownika ?
  • Czujesz potrzebę wprowadzenia zmian w prowadzonych działaniach marketingowych, ale nie wiesz w jaki sposób się do tego zabrać ?

AKTUALNOŚCI / DOTACJE / INFORMACJE GOSPODARCZE – BĄDŹ NA BIEŻĄCO !