poszukiwanie_partnerow_handlowych_nawiazywanie_kontaktow_handlowych_partners_matching

Poszukiwanie partnerów handlowych – nawiązywanie kontaktów handlowych / partners matching

Poszukiwanie partnerów handlowych (partners matching) to zadanie, przed którym staje każde przedsiębiorstwo, które planuje rozwijać swoją działalność tak na rynku krajowym, jak również zagranicznym.

Działania te dotyczą skutecznego nawiązywania kontaktów handlowych B2B, w celu rozpoczęcia współpracy biznesowej, polegającej na sprzedaży produktów lub usług do klientów docelowych, nawiązaniu współpracy dystrybucyjnej lub innego typu eksploracji i aktywności handlowej w odniesieniu do wybranego kraju, branży czy niszy rynkowej.

  • Specjalizujemy się w usługach doradczych związanych z rozwojem eksportu
  • Zajmujemy się obsługą procesu nawiązywania kontaktów handlowych B2B na rynkach zagranicznych

Dowiedz się więcej !

👉 Zapytaj o usługę „partners matching”

Poszukiwanie partnerów handlowych (partners matching) to proces

Cały proces dotyczący poszukiwania partnerów handlowych – aby był skuteczny – musi zostać odpowiednio zaplanowany i poprowadzony.

Mówiąc o partnerze biznesowym mamy na myśli podmioty B2B, do których kierujemy naszą ofertę – pośredników, dystrybutorów, dostawców, ale także klientów biznesowych.

W przypadku rynków zagranicznych proces nawiązywania kontaktów handlowych powinien zostać poprzedzony analizą potencjału eksportowego danego kraju w odniesieniu do produktów lub usług z wybranej branży. Dzięki temu będziemy mogli zweryfikować nasze założenia biznesowe pod kątem występującej konkurencji oraz nasycenia danego rynku produktami podobnymi.

Zanim przystąpimy do faktycznego procesu poszukiwania partnerów handlowych (partners matching) musimy dokładnie wiedzieć, do kogo kierujemy nasz produkt lub usługę oraz zweryfikować jakie jest na niego zapotrzebowanie, a więc ustalić „product/market fit”, tzn. w jakim stopniu nasz produkt lub usługa odpowiada na oczekiwania rynku.

Poszukiwanie partnerów handlowych – etapy:

Nawiązywanie kontaktów handlowych B2B wiąże się kolejno z poniższymi etapami:

  1. Dokładne określenie profilu potencjalnego partnera handlowego (branża, wielkość przedsiębiorstwa, rodzaj prowadzonej działalności, kraj, lokalizacja, stanowiska osób decyzyjnych oraz inne parametry, które w odniesieniu do każdego podmiotu określane są indywidualnie)
  2. Poszukiwanie partnerów handlowych zgodnie ze zdefiniowanymi kryteriami selekcji z wykorzystaniem różnych mediów – dobór i selekcja potencjalnych partnerów handlowych B2B, ustalenie osób decyzyjnych oraz stworzenie dedykowanej bazy danych kontaktów B2B
  3. Nawiązywanie kontaktów handlowych, bazując na utworzonej bazie danych z wykorzystaniem różnych technik i mediów (np. cold calling, cold mailing, sieć LinkedIn), w celu ustalenia zainteresowania potencjalną współpracą
  4. Zweryfikowanie nawiązanych kontaktów handlowych pod kątem ich potencjału do nawiązania współpracy biznesowej w danym obszarze
  5. Wysyłka uprzednio przygotowanych ofert do potencjalnych partnerów handlowych, którzy na etapie nawiązywania kontaktu handlowego wyrazili wstępne zainteresowanie współpracą
  6. Prezentacja oferty produktu lub usługi dla zainteresowanych partnerów biznesowych.

Podejmując z nami współpracę w zakresie nawiązywania kontaktów handlowych na rynkach zagranicznych można skoncentrować się na wybranych etapach całego procesu lub zlecić usługę kompleksową.

Potencjał do rozpoczęcia procesu sprzedaży

Efektem usługi doradczej związanej z poszukiwaniem  partnerów handlowych (partners matching) powinno być zbudowanie indywidualnie przygotowanej, wyselekcjonowanej i zweryfikowanej listy kontaktów biznesowych (potencjalnych kontrahentów) o najwyższym potencjale do rozpoczęcia współpracy, która stanowić będzie etap wstępny do rozpoczęcia procesu sprzedaży, w oparciu o zasoby własne bądź też korzystając z outsourcingu sprzedaży.

To Także może Cię zainteresować

Podziel się - udostępnij
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin