content marketing - marketing tresci

Content Marketing

Content marketing, czyli marketing treści stanowi kluczowy element strategii marketingu przychodzącego.

Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie i dystrybuowanie interesujących i wartościowych merytorycznie treści, które uznawane są przez zainteresowanych za przydatne, użyteczne, a docelowo skłaniają ich do podjęcia decyzji zakupowej w odniesieniu do wybranych produktów i usług.

Content marketing ma na celu zbudowanie długotrwałych relacji z potencjalnymi odbiorcami, tworząc interakcję i angażując w ten proces obie strony, co stanowi odróżnienie od tradycyjnych form marketingu. Działania w zakresie content marketingu pomagają budować zaufanie do firmy, podnoszą prestiż i kreują daną organizację jako eksperta w wybranej tematyce.

Marketing treści koncentruje swoją aktywność głównie w obszarze mediów elektronicznych. Publikowane w Internecie treści rozpowszechniane są na ogół za pośrednictwem własnej strony internetowej, jak również w innych kanałach komunikacji, uwzględniających np. media społecznościowe, media branżowe czy też witryny internetowe partnerów biznesowych.

Dlatego też z punktu widzenia content marketingu duże znaczenie odgrywają działania związane z SEO – optymalizacją witryny internetowej pod kątem jej indeksowania w wyszukiwarkach. Ponadto content marketing zakłada dystrybucję unikalnych treści za pośrednictwem wszelkiego typu publikacji w mediach elektronicznych, demonstracyjnych filmów video, webinariów, infografik itp.

Marketing treści wskazuje jako podstawowe zadanie dostarczenie indywidualnie przygotowanych, użytecznych i zachęcających do interakcji publikacji wszystkim potencjalnym użytkownikom, dla których treści te mogą być interesujące.

Ważnym nośnikiem informacji w przypadku działań content marketingowych są tzw. serwisy contentowe, jak np. YouTube, LinkedIn, portale tematyczne itp. Serwisy te skupiają różnego typu treści zarówno w zakresie tekstowym, jak również graficznym, głosowym i video, pogrupowane tematycznie.

Z punktu widzenia publikowania użytecznego contentu, istotny kanał komunikacji stanowią również fora internetowe, blogi oraz media społecznościowe. Aktywność w tym zakresie przekłada się na szybką publikację i rozpowszechnianie treści wśród społeczności internetowej, dzięki czemu informacje docierają do bardzo dużej liczby potencjalnych odbiorców.

Content Marketing – media i działania

👉 Świadczymy usługi doradztwa marketingowego, w tym także w zakresie content marketingu.

Strategia komunikacji w zakresie marketingu treści zakłada zróżnicowanie wykorzystywanych mediów, jak również podejmowanych działań, które mają na celu odpowiednie przygotowanie i dystrybucję informacji do potencjalnych klientów.

Zwrócić należy uwagę m.in. na:

👉 analitykę ruchu na stronie internetowej

👉 optymalizację witryny i publikowanych treści, zgodnie z regułami SEO

👉 odpowiedni dobór słów kluczowych, po których treści mają być odnajdywane przez użytkowników

👉 Content Writing – tworzenie indywidualnych i wartościowych merytorycznie publikacji, zgodnych z zasadami SEO – przygotowywanie odpowiedniego i zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarki Google contentu, w celu zwiększenia ruchu przychodzącego do witryny internetowej

👉 copywriting / SEO copywriting – tworzenie treści reklamowych, zgodnych z zasadami SEO – przygotowywanie artykułów promocyjnych/sloganów/postów, w celu publikacji na stronie internetowej i dystrybucji w mediach społecznościowych i serwisach contentowych, mających na celu zwiększenie zainteresowania produktami/usługami

👉 social media – wykorzystanie mediów społecznościowych, w celu budowy wizerunku oraz tworzenia interakcji z odbiorcą contentu

👉 tworzenie zróżnicowanego contentu – obejmującego zarówno eksperckie publikacje, ale także promocyjne artykuły, posty reklamowe, wszelkiego typu infografiki, prezentacje, filmy promocyjne i inne treści, które skupiają zainteresowanie potencjalnych klientów

👉 zróżnicowanie kanałów komunikacji z odbiorcą – dystrybucję contentu poprzez różnorodne media (np. własna strona internetowa, portale branżowe, serwisy partnerskie, media społecznościowe, serwisy contentowe, fora i blogi internetowe)

Dlaczego marketing treści jest ważny ?

Content marketing pomaga budować odpowiedni wizerunek i zaufanie do firmy, kreuje organizację jako eksperta w wybranej dziedzinie, podnosi prestiż i pomaga w sprzedaży produktów i usług.

Ponadto – jako element marketingu przychodzącego – nie jest agresywny, gdyż to odbiorca contentu samodzielnie dociera do wybranych treści i decyduje na ile przedstawione w nich informacje są dla niego użyteczne, dzięki czemu samodzielnie podejmuje decyzję odnośnie dalszej swojej aktywności w odpowiedzi na wybrany przekaz informacyjny bądź promocyjny.

Dziś w dobie Internetu i mediów cyfrowych trudno wyobrazić sobie możliwość funkcjonowania i rozwoju danej organizacji bez uwzględnienia w swojej strategii marketingowej działań ukierunkowanych na marketing treści.

Content Is King”, zgodnie z tym, o czym napisał Bill Gates już w 1996 roku.

Dowiedz się więcej !

👉 Zaplanuj działania w zakresie marketingu treści – pozwól klientom odnaleźć Twoją firmę i jej ofertę

Podziel się - udostępnij
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin