Zewnętrzny Dyrektor Handlowy (Dyrektor Sprzedaży na godziny) to konsultant i menedżer, który wesprze Twoją firmę w ogólnie pojętym procesie zarządzania sprzedażą. Jest to osoba spoza organizacji, posiadająca wymagane kompetencje i doświadczenie w planowaniu i koordynowaniu procesu sprzedaży. Podejmujesz z nią współpracę w oparciu o ustaloną indywidualnie dla Ciebie liczbę godzin na czas realizacji określonego projektu, zadania lub w ramach dłuższej współpracy na „część etatu” (Fractional CSO).
RP CONSULTING Rafał Pasterczyk specjalizuje się w sprzedaży i marketingu B2B. Oferuje usługę „Dyrektor na godziny” jako Zewnętrzny Dyrektor Handlowy.
👉 Sprawdź również: Zewnętrzny Dyrektor Marketingu
Zewnętrzny Dyrektor Handlowy – zakres usługi
👇 Dyrektor na godziny w obszarze sprzedaży B2B pomoże Ci w aspektach, takich jak m.in.:
- planowanie usprawnień w ramach organizacji procesu sprzedaży produktów lub usług
- budowanie zespołu handlowego, wyznaczanie zadań i koordynowanie jego pracy
- zwiększenie efektywności sprzedaży i osiąganie lepszych wyników
- zbieranie i interpretacja danych rynkowych
- porównanie oferty handlowej konkurentów
- poszukiwanie przewag konkurencyjnych
- rozwój sprzedaży na nowych rynkach w ujęciu branżowym lub geograficznym
- przygotowanie narzędzi planowania i zarządzania działaniami handlowymi
- tworzenie strategii sprzedaży
- podejmowanie decyzji i wdrażanie niezbędnych zmian w procesach biznesowych
Dyrektor na godziny – Outsourcing zarządzania sprzedażą B2B
👉 Oferujemy usługę organizacji i zarządzania sprzedażą B2B na zasadach outsourcingu
Usługa Zewnętrzny Dyrektor Handlowy B2B (Dyrektor Sprzedaży na godziny) dedykowana jest głównie dla sektora MŚP, w szczególności firm mikro i małych. Tego typu organizacje zwykle nie mogą sobie jeszcze pozwolić na zatrudnienie osoby zarządzającej działaniami handlowymi (lub nie chcą tworzyć tego typu stanowiska na stałe). Posiadają jednak potrzebę optymalizacji sprzedaży oferowanych produktów lub usług – zaplanowania lub modyfikacji całego procesu, wdrożenia niezbędnych zmian, wyznaczenia zadań dla członków zespołu, koordynacji pracy handlowców, skutecznego dotarcia do nowych klientów/partnerów biznesowych i rynków zbytu.
W przypadku tych podmiotów funkcję Dyrektora Sprzedaży pełni najczęściej właściciel firmy. Oprócz samego zarządzania sprzedażą ma on jednak wiele innych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy, które znacząco go absorbują. Tym samym nie może całej swojej energii koncentrować wyłącznie na organizacji i optymalizacji procesu sprzedaży.
✅ W takim przypadku Zewnętrzny Dyrektor Handlowy stanowi dobry wybór.
Dlaczego warto sięgnąć po Zewnętrznego Dyrektora Handlowego?
Wraz ze wzrastającą świadomością biznesową przedsiębiorców wzrasta także zainteresowanie korzystaniem z usług outsourcingu w różnych aspektach działalności. Dyrektor na godziny w obszarze sprzedaży B2B to interesująca alternatywa, która optymalizuje zasoby i jest efektywna ekonomicznie.
👇 W czym pomoże mojej firmie Zewnętrzny Dyrektor Handlowy?
- najczęściej nie mamy potrzeby zatrudniania określonego specjalisty w pełnym wymiarze godzin
- chcemy skorzystać z usług profesjonalistów w swojej dziedzinie
- nie planujemy zwiększania zatrudnienia
- zakres usługi outsourcingowej możemy dopasować indywidualnie do naszych potrzeb pod względem liczby potrzebnych nam godzin oraz zakresu obsługi
✅ Skorzystanie z usługi outsourcingowej będzie dla nas o bardziej opłacalne.
Obszar sprzedaży jest dla każdej organizacji najbardziej istotny. Dzięki skutecznej polityce handlowej firma się rozwija i osiąga przychody z działalności. Z pewnością zatem każde przedsiębiorstwo chciałoby mieć w swoim zespole osobę, która w odpowiedni sposób zorganizuje i poprowadzi działania handlowe. Nie zawsze jednak jest to możliwe, m. in. ze względów finansowych, związanych z zatrudnieniem Dyrektora Sprzedaży na pełny etat.
👇 Dzięki usłudze Dyrektor na godziny dla działu handlowego zyskujesz możliwości:
- indywidualnego uzgodnienia zakresu interesującej Cię współpracy
- ustalenia optymalnego dla Twojej organizacji zaangażowania czasowego i dyspozycyjności zewnętrznego menedżera w biurze. Przekłada się to na znacznie niższy koszt niż w przypadku zatrudnienia Dyrektora Sprzedaży w pełnym wymiarze godzin
- pracy z doświadczonym konsultantem i menedżerem z zewnątrz. Zweryfikuje on aktualny model biznesowy funkcjonujący w ramach procesu sprzedaży, zaproponuje jego modyfikację, będzie koordynował wdrażanie zmian, jak również nadzorował bieżące działania handlowe, w celu zwiększenia ich efektywności.
Zewnętrzny Dyrektor Handlowy / Dyrektor na godziny w obszarze sprzedaży B2B
Powszechnie korzystamy już z usług zewnętrznych biur rachunkowych. Rośnie także zainteresowanie usługą Zewnętrznego Dyrektora Finansowego, w celu optymalizacji zarządzania finansami firmy. Outsourcing jest bardzo popularny również w aspekcie delegowania na zewnętrz działań marketingowych.
- Podobnie jest w przypadku outsourcingu sprzedaży i zarządzania sprzedażą.
Na popularność korzystania z rozwiązań outsourcingowych pozytywny wpływ ma również postęp technologiczny. Łatwo zauważyć coraz większą dostępność narzędzi do komunikowania się i odbywania spotkań on-line, a także rosnącą tendencję do pracy zdalnej czy hybrydowej.
Zatrudnienie eksperta zarządzającego sprzedażą w pełnym wymiarze godzin może być dla wielu podmiotów barierą, dlatego też RP CONSULTING Rafał Pasterczyk proponuje usługę outsourcingu zarządzania sprzedażą B2B.
Tym sposobem osoba z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem – Zewnętrzny Dyrektor Handlowy – zostanie delegowana do Twojej organizacji w uzgodnionym z Tobą miejscu i wymiarze godzin.
Dodatkowo Twoja firma korzysta z usługi zewnętrznej w oparciu o współpracę B2B i rozliczenie fakturą, co eliminuje konieczność zatrudnienia Dyrektora Sprzedaży na etat i zmniejsza liczbę dokumentów kadrowo-finansowych.
Dyrektor na godziny to opcja, która pozwala na uzgodnienie optymalnej liczby godzin współpracy i sprawia, że oferta jest bardzo korzystna cenowo i dopasowana do indywidualnych potrzeb Zamawiającego.
✅ Taki model współpracy na pewno ograniczy koszty i jednocześnie podniesie efektywność prowadzonych działań handlowych w Twojej organizacji.





