Outsourcing sprzedaży B2B – outsourcing działu sprzedaży

Outsourcing sprzedaży B2B to usługa, w trakcie której klient powierza nam sprzedaż swoich produktów lub usług. Tym samym stanowimy dla niego zewnętrzny dział sprzedaży, który bierze na siebie prowadzenie wszystkich działań handlowych, angażując wymagane zasoby (techniczne, organizacyjne, kadrowe, finansowe).

Istota outsourcingu sprzedaży

Outsourcing sprzedaży B2B to usługa, z której chętnie korzystają firmy, które nie posiadają własnych działów sprzedaży lub nie zatrudniają handlowców.

Outsourcing działu sprzedaży pozwala zatem danej firmie z jednej strony zaoszczędzić na zatrudnieniu pracowników, wyposażeniu ich stanowisk pracy oraz zapewnieniu niezbędnych narzędzi do wykonywania obowiązków, a z drugiej strony daje możliwość powierzenia sprzedaży swoich produktów bądź usług specjalistom, którzy posiadają ku temu wszelkie środki, zasoby kadrowe i doświadczenie.

Outsourcing działu sprzedaży pozwala zatem znacząco ograniczyć koszty prowadzonych działań handlowych przy jednoczesnym zapewnieniu ich wysokiej efektywności.

Należy jednak podkreślić, że outsourcing sprzedaży B2B to powierzenie wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej prowadzenia całości lub części działań handlowych. Firma outsourcingowa bierze zatem na siebie dedykowanie odpowiedniej kadry pracowniczej do prowadzenia projektu, wyposażenie jej w niezbędne narzędzia pracy, zbudowanie bazy kontaktów, trening i szkolenie handlowców oraz zarządzanie i kontrolowanie wyników przez menedżera. Tym samym klient nie uczestniczy w samym procesie sprzedaży i zarządzaniu strukturą handlową, dzięki czemu oszczędza czas i pieniądze, które przeznaczyłby na zbudowanie własnego działu sprzedaży i zarządzanie nim.

Outsourcing sprzedaży B2B to nie dystrybucja produktów

Pomimo wzrastającej świadomości biznesowej, wielu przedsiębiorców, szczególnie w mniejszych firmach, mylnie postrzega outsourcing działu sprzedaży jako typową formę sprzedaży dystrybucyjnej.

Outsourcing sprzedaży B2B to nie to samo, co współpraca B2B związana z dystrybucją produktów. Dystrybutor jest zwykle tylko pośrednikiem, który sprzedaje określone produkty lub usługi, bardzo często jedynie „przy okazji” oraz mając w ofercie szerszy asortyment, niejednokrotnie także produktów konkurencyjnych.

Outsourcing działu sprzedaży – podobnie jak w przypadku np. outsourcingu działań marketingowych – to natomiast stanowienie zewnętrznego działu handlowego danej firmy oraz koncentrowanie się wyłącznie na sprzedaży jej oferty w ramach uzgodnionych zasobów kadrowych, parametrów czasowych oraz innych wytycznych w zamian za ustalone wynagrodzenie.

Outsourcing działu sprzedaży – korzyści

Podstawową zaletą, którą daje outsourcing sprzedaży B2B to ograniczenie kosztów utrzymywania własnego działu handlowego oraz przeniesienie całego ciężaru, związanego z jego bieżącym funkcjonowaniem, zapewnieniem niezbędnych narzędzi, kontrolą oraz zarządzaniem na firmę zewnętrzną.

Klient oszczędza zatem czas i pieniądze, a sprzedaż jego produktów realizowana jest przez specjalistów.

Swoją ofertę kierujemy głównie do sektora MŚP, w szczególności przedsiębiorców mikro- i małych, a także firm rozpoczynających dopiero swoją działalność, które często nie dysponują jeszcze odpowiednimi możliwościami, by pozwolić sobie na zatrudnienie własnych handlowców lub zbudowanie i zarządzanie działem sprzedaży.

  • Jesteś zainteresowany zwiększeniem efektywności sprzedaży produktów lub usług ?
  • Nie możesz pozwolić sobie zatrudnienie własnych handlowców i wyposażenie ich w niezbędne narzędzia pracy ?
  • Planujesz zoptymalizować koszty funkcjonowania działu sprzedaży ?

Zapytaj o możliwości, które oferuje outsourcing sprzedaży B2B !