Zewnętrzny Dyrektor Sprzedaży (Zewnętrzny Dyrektor Handlowy) to konsultant i menedżer, który wesprze Twoją firmę w ogólnie pojętym procesie zarządzania sprzedażą. Jest to osoba spoza Twojej organizacji, posiadająca wymagane kompetencje i doświadczenie w planowaniu i koordynowaniu procesu sprzedaży. Podejmujesz z nią współpracę w oparciu o ustaloną indywidualnie dla Ciebie liczbę godzin.
👉 Sprawdź również: Zewnętrzny Dyrektor Marketingu
Usługę zewnętrznego Dyrektora Handlowego określa się także jako Dyrektor Sprzedaży na godziny.
👇 Dyrektor Handlowy na godziny pomoże Ci zatem w aspektach, takich jak m.in.:
- planowanie usprawnień w ramach organizacji procesu sprzedaży produktów lub usług
- budowanie zespołu handlowego, wyznaczanie zadań i koordynowanie jego pracy
- zwiększenie efektywności sprzedaży i osiąganie lepszych wyników
- zbieranie i interpretacja danych rynkowych
- porównanie oferty handlowej konkurentów
- poszukiwanie przewag konkurencyjnych
- rozwój sprzedaży na nowych rynkach
- przygotowanie narzędzi planowania i zarządzania działaniami handlowymi
- tworzenie strategii sprzedaży
- podejmowanie decyzji i wdrażanie niezbędnych zmian w realizacji procesów biznesowych
Zewnętrzny Dyrektor Sprzedaży – Outsourcing zarządzania sprzedażą B2B
👉 Oferujemy usługę organizacji i zarządzania sprzedażą B2B na zasadach outsourcingu
Usługa Zewnętrznego Dyrektora Handlowego B2B (Dyrektor Sprzedaży na godziny) dedykowana jest głównie dla sektora MŚP, w szczególności firm mikro i małych. Tego typu organizacje zwykle nie mogą sobie jeszcze pozwolić na zatrudnienie osoby zarządzającej działaniami handlowymi (lub nie chcą tworzyć tego typu stanowiska na stałe). Posiadają jednak potrzebę optymalizacji sprzedaży oferowanych produktów lub usług – zaplanowania lub modyfikacji całego procesu, wdrożenia niezbędnych zmian, wyznaczenia zadań dla członków zespołu, koordynacji pracy handlowców, skutecznego dotarcia do nowych klientów/partnerów biznesowych i rynków zbytu.
W przypadku tych podmiotów funkcję Dyrektora Sprzedaży pełni najczęściej właściciel firmy. Oprócz samego zarządzania sprzedażą ma on jednak wiele innych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy, które znacząco go absorbują. Tym samym nie może całej swojej energii koncentrować wyłącznie na organizacji i optymalizacji procesu sprzedaży.
✅ W takim przypadku skorzystanie z usługi Zewnętrznego Dyrektora Handlowego stanowi dobry wybór.
Dlaczego warto sięgnąć po Zewnętrznego Dyrektora Handlowego?
Wraz ze wzrastającą świadomością biznesową przedsiębiorców wzrasta także zainteresowanie korzystaniem z usług outsourcingu w różnych aspektach działalności.
👇 Dzieje się tak m.in. dlatego, że:
- najczęściej nie mamy potrzeby zatrudniania określonego specjalisty w pełnym wymiarze godzin
- chcemy skorzystać z usług profesjonalistów w swojej dziedzinie
- nie planujemy zwiększania zatrudnienia
- zakres usługi outsourcingowej możemy dopasować indywidualnie do naszych potrzeb pod względem liczby potrzebnych nam godzin oraz zakresu obsługi
✅ Tym samym skorzystanie z usługi outsourcingowej będzie dla nas o wiele bardziej korzystne cenowo.
Obszar sprzedaży jest dla każdej organizacji najbardziej istotny. Dzięki skutecznej polityce handlowej firma się rozwija i osiąga przychody z działalności. Z pewnością zatem każde przedsiębiorstwo chciałoby mieć w swoim zespole osobę, która w odpowiedni sposób zorganizuje i poprowadzi działania handlowe. Nie zawsze jednak jest to możliwe, m. in. ze względów finansowych, związanych z zatrudnieniem Dyrektora Sprzedaży na pełny etat.
👇 W przypadku usługi Dyrektora Handlowego na godziny zyskujemy zatem możliwości:
- indywidualnego uzgodnienia zakresu interesującej nas współpracy
- ustalenia optymalnego dla nas zaangażowania czasowego i jego dyspozycyjności w biurze. Przekłada się to na znacznie niższy koszt niż w przypadku zatrudnienia Dyrektora Sprzedaży w pełnym wymiarze godzin
- pracy z doświadczonym konsultantem i menedżerem z zewnątrz. Zweryfikuje on aktualny model biznesowy funkcjonujący w ramach procesu sprzedaży, zaproponuje jego modyfikację, będzie koordynował wdrażanie zmian, jak również nadzorował bieżące działania handlowe, w celu zwiększenia ich efektywności.
Dyrektor Handlowy / Dyrektor Sprzedaży – na godziny
Powszechnie korzystamy już z usług zewnętrznych biur rachunkowych. Rośnie także zainteresowanie usługą Zewnętrznego Dyrektora Finansowego, w celu optymalizacji zarządzania finansami firmy. Outsourcing jest bardzo popularny również w aspekcie delegowania działań marketingowych.
- Podobnie jest w przypadku outsourcingu zarządzania sprzedażą.
Na popularność korzystania z rozwiązań outsourcingowych pozytywny wpływ ma również postęp technologiczny. Łatwo zauważyć coraz większą dostępność narzędzi do komunikowania się i odbywania spotkań on-line, a także rosnącą tendencję do pracy zdalnej czy hybrydowej.
Zatrudnienie eksperta zarządzającego sprzedażą w pełnym wymiarze godzin może być dla wielu podmiotów barierą, dlatego też proponujemy usługę outsourcingu zarządzania sprzedażą B2B.
Tym sposobem osoba z odpowiednimi kompetencjami i doświadczeniem – Zewnętrzny Dyrektor Sprzedaży – zostanie delegowana do Państwa organizacji w ustalonym przez Państwa miejscu i wymiarze godzin.
Dodatkowo korzystacie Państwo z usługi zewnętrznej w oparciu o współpracę B2B i rozliczenie fakturą, co eliminuje konieczność zatrudnienia Dyrektora Sprzedaży na etat i zmniejsza liczbę dokumentów kadrowo-finansowych.
Ponadto możliwość uzgodnienia optymalnej liczby godzin współpracy sprawia, że oferta jest bardzo korzystna cenowo i dopasowana do indywidualnych potrzeb Zamawiającego.
✅ Taki model współpracy na pewno ogranicza koszty i jednocześnie podnosi efektywność prowadzonych działań handlowych w Twojej organizacji.