GO TO BRAND – EXPO 2020 (dodatkowy konkurs nr 7/2020)

W dniu 31 stycznia 2020 PARP ogłosiła dodatkowy konkurs nr 7/2020 w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR; Go To Brand – EXPO 2020.

Jest to konkurs mający na celu wsparcie finansowe uczestnictwa w działaniach objętych Programem promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie).

  • rozpoczęcie naboru wniosków: 03 marca 2020 r.
  • zakończenie naboru wniosków: konkurs przedłużony do dnia 14 maja 2020 r. (pierwotny termin: 31 marca 2020 r. (godz. 16:00))
  • pula środków:
    • dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim: 15 000 000,00 zł
    • dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie: 35 000 000,00 zł
  • Termin realizacji Programu: 1 kwietnia 2020 r. – 30 września 2021 r.

Go To Brand – EXPO 2020 – konkurs nr 7

Konkurs nr 7/2020 jest odrębnym i dodatkowym konkursem w stosunku do konkursu “właściwego” ogłoszonego w dniu 9 stycznia 2020 r. (Go To Brand 2020, konkurs nr 6/2020).

Ponadto Wnioskodawcy mogą składać wnioski o dofinansowanie w ramach obu w/w konkursów, jednakże pod warunkiem, że w projektach tych znajdą się te same działania bądź wydatki, zgodnie z par. 6, ust. 6 Regulaminu konkursu nr 7/2020: “Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie dla jednego projektu w ramach niniejszego konkursu albo w ramach konkursu nr 6 w 2020 roku.”

  • Jakie projekty otrzymają wsparcie

W ramach poddziałania 3.3.3 POIR w konkursie nr 7/2020 (Go To Brand – EXPO 2020) dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych Programem promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.

  • Kto może ubiegać się o dofinansowanie

W Go To Brand – EXPO 2020 wnioski mogą składać przedsiębiorcy MŚP (mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa), prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej potwierdzoną wpisem do odpowiedniego rejestru.

  • Finansowanie projektów

Łączna kwota środków przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie Go To Brand – EXPO 2020 wynosi 50 000 000,00 zł, w podziale na:

  • dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim: 15 000 000,00 zł
  • dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie: 35 000 000,00 zł

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 1 000 000,00 zł.

Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 425 670,00 zł i stanowi równowartość 100 000 euro przeliczonych po kursie z dnia ogłoszenia konkursu.

  • Intensywność wsparcia/poziom współfinansowania – zależnie od rodzaju pomocy

Maksymalna intensywność wsparcia dla projektów Go To Brand – EXPO 2020 wynosi:

1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowegodo 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;

2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:

– do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;

– do 75% – dla małego przedsiębiorcy;

– do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego

– do 85% – dla mikroprzedsiębiorcy zlokalizowanego poza województwem mazowieckim.

  • Katalog kosztów kwalifikowanych – na co można uzyskać dofinansowanie w konkursie

1) koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie (pomoc publiczna),

2) koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy,

3) koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju,

4) koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych,

5) koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego,

6) koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie (pomoc de minimis),

7) koszty reklamy w mediach targowych,

8) koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach,

9) koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej,

10) koszty informacyjno-promocyjne projektu.

Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.

  • Czas trwania oceny projektów / termin ogłoszenia wyników konkursu

Czas trwania oceny projektów wynosi 60 dni od daty zamknięcia naboru wniosków

Przewidywany termin rozstrzygnięcia konkursu wynosi 80 dni od dnia zamknięcia naboru wniosków

Go To Brand – EXPO 2020 – pozyskaj dofinansowanie !

  • Jesteś zainteresowany uzyskaniem dotacji w ramach dodatkowego konkursu nr 7 Go To Brand – EXPO 2020 ?!


Go To Brand – EXPO 2020 – Portal Funduszy Europejskich – informacje o naborze

Go To Brand – EXPO 2020 (dodatkowy konkurs nr 7/2020) – ogłoszenie o konkursie (PARP)

Go To Brand – EXPO 2020 (dodatkowy konkurs nr 7/2020) – dokumentacja konkursowa (PARP)

Informacja money.pl