Go To Brand.PL – branżowe programy promocji !

W dniu 16 maja 2016 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła konkurs w ramach poddziałania 3.3.3: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych
– Go to Brand”

W ramach ogłoszonego konkursu wsparcie otrzymają przedsiębiorcy uczestniczący w wybranych branżowych programach promocji.

Poniżej prezentujemy treść ogłoszenia o konkursie, opublikowanego na stronie internetowej PARP:

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
ul. Pańska 81/83, 00-834 Warszawa
jako Instytucja Pośrednicząca dla
działania 3.3: „Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji
innowacyjnych przedsiębiorstw”
poddziałania 3.3.3: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych
– Go to Brand”

III Osi priorytetowej: „Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach”
Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020
działając na podstawie art. 40 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów
w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020
(Dz. U. z 2016 r. poz. 217)
ogłasza konkurs na dofinansowanie projektów
w ramach działania 3.3: „Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji
innowacyjnych przedsiębiorstw”
poddziałania 3.3.3: „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych
– Go to Brand”
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem Generatora Wniosków 1 udostępnionego za pośrednictwem strony internetowej PARP

w terminie: od 24 czerwca 2016 r. do 5 sierpnia 2016 r.
(w ostatnim dniu naboru do godz. 16:00:00).

Rodzaje projektów podlegających dofinansowaniu

W ramach poddziałania 3.3.3 PO IR dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.

Rodzaje podmiotów mogących ubiegać się o dofinansowanie

O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się wyłącznie podmioty spełniające kryteria mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy .

Kwota środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów:

1) zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 10 000 000 zł
2) zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 90 000 000 zł.

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu wynosi 1 000 000 zł.

Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:

1) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
2) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
3) w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
– do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
– do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
– do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
– do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.

Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania

– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
– koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
– koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
– koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
– koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
– koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
– koszty reklamy w mediach targowych;
– koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
– koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
– koszty informacyjno-promocyjne projektu;
– koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Szczegółowe informacje na temat kosztów oraz działań promocyjnych podlegających dofinansowaniu znajdują się w Regulaminie konkursu, w szczególności w § 5.

Branżowe programy promocji,
w których udział może zostać dofinansowany w ramach konkursu:

– Sprzęt medyczny (link);
– Kosmetyki (link);
– IT/ICT (link);
– Jachty i łodzie (link);
– Meble (link);
– Polskie specjalności żywnościowe (link);
– Sektor usług prozdrowotnych (link).

Zasady przeprowadzania konkursu

Szczegółowe informacje na temat zasad wyboru projektów oraz przeprowadzania konkursu znajdują się w Regulaminie konkursu.
Pytania można przesyłać za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej PARP w zakładce Centrum Pomocy PARP lub na adres poczty elektronicznej: info@parp.gov.pl lub telefonicznie pod numerami 22 432 89 91- 93.

Pełna dokumentacja dla poddziałania 3.3.3 POIR
Regulamin konkursu (pobierz plik)
Pełna dokumentacja do działania 3.3, poddziałania 3.3.3 (link)

1. Link do Generatora Wniosków będzie aktywny od 24 czerwca 2016 r.
2 Określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia Komisji (UE) Nr 651/2014 r. z dnia 17 czerwca 2014r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1).

Treść oryginalnego ogłoszenia o konkursie