Inbound marketing - marketing przychodzący

Inbound Marketing – marketing przychodzący

Inbound Marketing, czyli marketing przychodzący jest strategią marketingową nastawioną na podejmowanie takich działań, które pozwolą potencjalnym klientom – nabywcom produktów bądź usług – odnaleźć samodzielnie sprzedawcę – autora przekazu reklamowego.

Marketing przychodzący ma zatem na celu zbudowanie świadomości marki poprzez ogół działań promocyjnych, stanowiących opozycję do działań tradycyjnych, tzw. outbound marketingu, do których zaliczyć można np. sprzedaż bezpośrednią, telemarketing, direct mail, udział w targach branżowych, reklamę drukowaną BTL, reklamę outdoor czy reklamę w radio lub telewizji.

Inbound marketing to strategia działań promocyjnych stosowana marketingu online, w szczególności w marketingu B2B, co wynika ze specyfiki zachowań nabywczych klientów biznesowych. Koncentracja działań dotyczy opracowania właściwej strategii treści, a następnie jej realizowania w wielu kanałach komunikacji poprzez odpowiednio dobrane działania content marketingowe w B2B.

Strategia w zakresie Inbound Marketing realizowana jest poprzez różne formy marketingu treści (content marketing). Największy nacisk powinien być położony na tworzenie wartościowego merytorycznie, angażującego użytkowników i jednocześnie przyjaznego wyszukiwarkom contentu, który udostępniony zostanie na stronie internetowej. Ważna jest także dystrybucja tworzonych treści (artykuły, infografiki, prezentacje, newslettery, blogi, filmy promocyjne, posty itp.) w innych kanałach komunikacji, np. mediach społecznościowych.

Publikowane i dystrybuowane treści powinny łączyć w sobie edukację użytkownika oraz pomoc w rozwiązaniu problemów, które go nurtują, z jednoczesnym elementem promocyjnym, który przyczyni się do pozyskania leadów.

Optymalizacja SEO, działania SXO i analityka ruchu na stronie internetowej

Marketing przychodzący kładzie duży nacisk na działania SEO/SEM.

Szczególnie ważne są odpowiednio przygotowane treści i optymalizacja SEO, gdyż dzięki temu generowany jest większy ruch przychodzący w wynikach organicznych.

Tutaj należy dodać, iż planując działania w zakresie inbound marketing, związane z odpowiednim tworzeniem lub modyfikacją strony internetowej, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty, nie wystarczy zadbać wyłącznie o SEO, tworząc artykuły blogowe. Copywriting może wprawdzie wesprzeć generowanie ruchu przychodzącego do witryny, jednakże nie zapewni odpowiedniego doświadczenia użytkownika, które w przypadku strony internetowej jest kluczowe. Odpowiednie zaplanowanie treści na stronie, jej funkcjonalności, a także ścieżki użytkownika ma przynosić nowe leady przychodzące. Istotne są zatem kompleksowe działania SXO, które polegają na połączeniu optymalizacji SEO oraz UX.

Planując i prowadząc działania inbound marketing, istotne jest zachowanie zasad marketingu treści, który buduje na tyle interesujący i merytoryczny content, że określona witryna internetowa jest „lepiej widziana” przez wyszukiwarki internetowe, dzięki czemu łatwiej ją wyszukać w sieci. Ponadto dodatkowe działania SEM (w kanałach własnych oraz zewnętrznych – płatnych), wspierane m.in. poprzez posty czy filmy dystrybuowane w mediach społecznościowych, powodują, że tworzone treści generują dodatkowy ruch przychodzący do witryny.

W strategii Inbound Marketing znaczenie ma także analityka ruchu na stronie internetowej. Ważne jest bowiem, aby autor przekazu reklamowego wiedział w jaki sposób najskuteczniej pozyskuje leady i na tej podstawie odpowiednio modyfikował swój przekaz reklamowy, optymalizował content swojej witryny oraz planował ścieżkę użytkownika.

Doradztwo i Agencja Inbound Marketing – świadczone usługi

Realizujemy projekty konsultingowe w marketingu. Jako agencja inbound marketing zajmujemy się profesjonalnym i kompleksowym doradztwem w marketingu B2B, z naciskiem na content marketing oraz komunikację w wielu kanałach, ale także outsourcingiem działań marketingowych.

Specjalizujemy się w marketingu B2B oraz tworzeniu zróżnicowanych treści, dzięki którym zwiększa się ruch przychodzący do witryny, a tym samym generowane są leady przychodzące.

Świadczymy usługi doradztwa marketingowego.

Jako agencja Inbound Marketing realizujemy poniższe obszary działań w marketingu B2B:

  1. analizę aktualnego contentu na stronie internetowej z punktu widzenia jego wartości marketingowej pod kątem produktów/usług oferowanych przez Klienta oraz wskazanie i tworzenie sugerowanych korekt
  2. optymalizację SEO – wyszukanie optymalnych fraz wraz z informacją o liczbie zapytań w wyszukiwarce oraz przygotowanie i zoptymalizowanie contentu na stronie internetowej, w celu lepszego indeksowania jej przez wyszukiwarki internetowe
  3. opracowanie i wdrażanie strategii content marketingowej w wielu kanałach komunikacji
  4. usługę zewnętrznego Content Managera – menedżera treści, planującego i koordynującego wszelkiego rodzaju content wprowadzany na stronę WWW oraz tworzony i dystrybuowany poprzez inne kanały komunikacji
  5. Content Writing – tworzenie indywidualnych i wartościowych merytorycznie treści, zgodnych z zasadami SEO – przygotowywanie odpowiedniego i zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarki Google contentu, w celu zwiększenia ruchu przychodzącego do witryny internetowej
  6. Copywriting / SEO Copywriting – tworzenie treści reklamowych, zgodnych z zasadami SEO – przygotowywanie artykułów promocyjnych i pozycjonujących, w celu publikacji na stronie internetowej, mających za zadanie zwiększenie zainteresowania produktami/usługami
  7. Content Marketing – przygotowywanie i optymalizacja treści i przekazu reklamowego pod kątem publikacji na stronie internetowej oraz dystrybucji we wszelkiego typu zewnętrznych mediach promocyjnych (artykuły, infografiki, zdjęcia, prezentacje itp.)
  8. SXO – czyli planowanie funkcjonalności serwisów internetowych, z uwzględnieniem działań związanych jednocześnie z optymalizacją SEO oraz zapewnieniem odpowiedniego doświadczenia użytkownika, także planowaniem ścieżki użytkownika (podróży klienta):
    • content, dzięki któremu następuje „wejście” na stronę
    • „Call To Action”
    • „Gated content” / „lead magnet”
    • landing page
    • formularz kontaktowy
    • lead przychodzący

Dowiedz się więcej i zaplanuj działania w zakresie marketingu przychodzącego !

👉 Zaplanuj swoje działania Inbound Marketing’owe