Content marketing, czyli marketing treści stanowi kluczowy element strategii marketingu przychodzącego.
Polega na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez tworzenie, publikowanie i dystrybuowanie interesujących i wartościowych merytorycznie treści, które uznawane są przez zainteresowanych za przydatne, użyteczne, a docelowo skłaniają ich do podjęcia decyzji zakupowej w odniesieniu do wybranych produktów i usług.
Content marketing ma na celu zbudowanie długotrwałych relacji z potencjalnymi odbiorcami, tworząc interakcję i angażując w ten proces obie strony, co stanowi odróżnienie od tradycyjnych form marketingu. Działania w zakresie content marketingu pomagają budować zaufanie do firmy, podnoszą prestiż i kreują daną organizację jako eksperta w wybranej tematyce.
Marketing treści koncentruje swoją aktywność w obszarze mediów elektronicznych. Publikowane w Internecie treści rozpowszechniane są na ogół za pośrednictwem własnej strony internetowej, jak również w innych kanałach komunikacji, uwzględniających np. media społecznościowe, media branżowe czy też witryny internetowe partnerów biznesowych.
Dlatego też z punktu widzenia content marketingu duże znaczenie odgrywają działania związane z SEO – optymalizacją witryny internetowej pod kątem jej indeksowania w wyszukiwarkach. Ponadto content marketing zakłada dystrybucję unikalnych treści za pośrednictwem wszelkiego typu publikacji w mediach elektronicznych, demonstracyjnych filmów video, webinariów, infografik itp.
Marketing treści wskazuje jako podstawowe zadanie dostarczenie indywidualnie przygotowanych, użytecznych i zachęcających do interakcji publikacji wszystkim potencjalnym użytkownikom, dla których treści te mogą być interesujące.
Serwisy Contentowe
Ważnym nośnikiem informacji w przypadku działań content marketingowych są tzw. serwisy contentowe (publikujące wartościowe merytorycznie treści, których szukają użytkownicy, służące często jako porady, a jednocześnie w subtelny sposób promujące wybrane organizacje lub marki produktowe).
Jest to coraz bardziej popularna forma promocji, ze względu na podwójną korzyść (budowanie zaufania do marki czy produktu i jednocześnie pozytywny wpływ na pozycjonowanie treści w wyszukiwarkach internetowych). Na tworzenie własnych seriwsów contentowych decyduje się coraz więcej uznanych marek.
Jako serwisy contentowe wskazać należy także wortale tematyczne czy portale internetowe, które skupiają różnego typu treści zarówno w zakresie tekstowym, jak również graficznym, głosowym i video, pogrupowane tematycznie.
Z punktu widzenia publikowania użytecznego contentu, istotny kanał komunikacji stanowią również fora internetowe, blogi oraz media społecznościowe. Aktywność w tym zakresie przekłada się na szybką publikację i rozpowszechnianie treści wśród społeczności internetowej, dzięki czemu informacje docierają do bardzo dużej liczby potencjalnych odbiorców.
Content Marketing – media i działania
👉 Świadczymy usługi doradztwa marketingowego, w tym także w zakresie content marketingu.
Strategia komunikacji w zakresie marketingu treści zakłada zróżnicowanie wykorzystywanych mediów, jak również podejmowanych działań. Celem jest odpowiednie przygotowanie i dystrybucja informacji do potencjalnych odbiorców za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji.
✅ Specjalizujemy się w marketingu B2B, w tym marketingu treści:
👉 działania content marketing w segmencie B2B
👉 analityka ruchu na stronie internetowej
👉 optymalizacja SEO pod kątem publikowanego na stronie internetowej contentu
👉 odpowiedni dobór słów kluczowych, po których treści na stronie WWW mają być odnajdywane przez użytkowników w wyszukiwarce internetowej
👉 Content Writing – tworzenie indywidualnych i wartościowych merytorycznie publikacji, edukujących użytkownika w wybranej tematyce, a jednocześnie zoptymalizowanych zgodnie z zasadami SEO – przygotowywanie odpowiedniego i zoptymalizowanego pod kątem wyszukiwarki Google contentu, w celu zwiększenia ruchu przychodzącego do witryny internetowej
👉 copywriting / SEO copywriting – tworzenie treści reklamowych, tekstów na stronę internetową, w tym podstrony produktowe, zgodnych z zasadami SEO – przygotowywanie artykułów promocyjnych/sloganów/postów, w celu publikacji na stronie internetowej i dystrybucji w mediach społecznościowych i serwisach contentowych, mających na celu zwiększenie zainteresowania produktami/usługami
👉 social media marketing – wykorzystanie mediów społecznościowych, w celu budowy wizerunku oraz tworzenia interakcji z odbiorcą contentu
👉 social selling – nawiązywanie kontaktów biznesowych z wykorzystaniem mediów społecznościowych, w celu dzielenia się wiedzą oraz budowania trwałych relacji biznesowych pod kątem sprzedaży produktów i usług
👉 zróżnicowanie kanałów komunikacji z odbiorcą – dystrybucja contentu poprzez różnorodne media (np. własna strona internetowa, portale branżowe, serwisy partnerskie, media społecznościowe, serwisy contentowe, fora i blogi internetowe)
Dlaczego marketing treści jest ważny ?
Content marketing pomaga budować odpowiedni wizerunek i zaufanie do firmy, kreuje organizację jako eksperta w wybranej dziedzinie, podnosi prestiż i pomaga w sprzedaży produktów i usług.
Ponadto – jako podstawowy element marketingu przychodzącego – nie jest agresywny, gdyż to odbiorca contentu samodzielnie dociera do wybranych treści i decyduje na ile przedstawione w nich informacje są dla niego użyteczne, dzięki czemu samodzielnie podejmuje decyzję odnośnie dalszej swojej aktywności w odpowiedzi na wybrany przekaz informacyjny bądź promocyjny.
Dziś w dobie Internetu i mediów cyfrowych trudno wyobrazić sobie możliwość funkcjonowania i rozwoju danej organizacji bez uwzględnienia w swojej strategii marketingowej działań ukierunkowanych na marketing treści.
„Content Is King”, zgodnie z tym, o czym napisał Bill Gates już w 1996 roku.