Marketing dla nowych firm to obszar usług doradczych realizowanych przez RP CONSULTING Rafał Pasterczyk w obszarze sprzedaży i marketingu B2B, który kierowany jest do przedsiębiorców, rozpoczynających dopiero swoje działania na szerszą skalę; niedawno zdecydowali oni o otwarciu biznesu i aktualnie są na etapie planowania działań w zakresie jego rozwoju.
To doskonały moment, aby swój pomysł i pogląd na prowadzenie działań biznesowych skonsultować z zewnętrznym doradcą, który zweryfikuje zaplanowane procesy i pomoże wprowadzić w nich niezbędne modyfikacje lub wesprze w zaplanowaniu ich od samego początku.
Sprzedaż i marketing dla nowych firm B2B – główne zadania
Prowadząc firmę B2B, która dopiero niedawno rozpoczęła swoją działalność, na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie zaplanowanie i prowadzenie działań w obszarach sprzedaży i marketingu.
Ma to szczególne znaczenie właśnie w B2B, kiedy sprzedaż i marketing to obszary działań, które są ze sobą silnie skorelowane.
👉 Podstawowym zadaniem marketingu jest w tym układzie generowanie wartościowych leadów B2B.
👉 Natomiast zadaniem sprzedaży jest odpowiednia realizacja procesu sprzedaży, tak aby zakończyć sukcesem jak najwięcej transakcji.
Na co zwrócić uwagę planując sprzedaż i marketing w nowopowstałej firmie B2B
Planując sprzedaż i marketing w nowopowstałej firmie B2B musisz zwrócić uwagę na obszary, takie jak:
| Produkt i persona zakupowa | Prospecting i generowanie leadów | Proces sprzedaży B2B realizowany w kolejnych etapach |
| ✅ Specyfika branży, w której działasz ✅ Przeznaczenie produktu lub usługi, które oferujesz ✅ Specyfika procesu decyzyjnego w B2B oraz znajomość osób po stronie Twojego klienta, które są w niego zaangażowane ✅ Czas realizacji procesu zakupowego właściwy dla branży, w której funkcjonujesz ✅ Profil Twojej buyer persony B2B | ✅ Właściwe przeprowadzenie procesu prospectingu ✅ Dobór odpowiednich działań marketingowych, które wykorzystane zostaną w procesie generowania leadów B2B ✅ Pomiar efektywności prowadzonych działań – zdefiniowanie KPI | ✅ przeprowadzenie analizy potrzeb ✅ przygotowanie i prezentacja propozycji ofertowej ✅ obustronne konsultacje w zakresie złożonej oferty (interakcja) ✅ negocjowanie warunków współpracy ✅ finalizacja sprzedaży |
Marketing dla nowych firm – w jakich obszarach sprzedaży i marketingu B2B mogę Ci pomóc ?
RP CONSULTING Rafał Pasterczyk oferuje wsparcie w sprzedaży i marketingu B2B dla nowych firm. Mogę Ci pomóc zrealizować usługi w poniższych obszarach:
| Doradztwo w sprzedaży B2B | Outsourcing sprzedaży B2B |
| ✅ Konsultacja i audyt procesów ✅ Planowanie i realizacja procesu prospectingu ✅ Planowanie i realizacja procesu sprzedaży w kolejnych etapach | ✅ Tworzenie dedykowanych baz danych B2B ✅ Generowanie leadów B2B ✅ Nawiązywanie kontaktów handlowych – Interim B2B Sales Manager/Account Manager ✅ Outsourcing zarządzania sprzedażą B2B – Zewnętrzny menedżer sprzedaży B2B (na godziny) |
Doradztwo i outsourcing w marketingu B2B
| 👉 Inbound marketing 👉 Content marketing w B2B 👉 Content Manager | 👉 Content Writing 👉 Optymalizacja SEO 👉 Doradztwo SXO | 👉 Social selling w B2B 👉 Outsourcing marketingu B2B 👉 Zewnętrzny B2B Marketing Manager |
Dla jakich branż przeznaczona jest usługa?
Specjalizujemy się w sprzedaży konsultacyjnej w segmencie B2B, w szczególności związanej z realizacją projektów i usług dla biznesu. Z chęcią wspieramy również poniższe obszary:
| 👉 Marketing dla nowych firm szkoleniowych 👉 Marketing dla nowych firm z branży e-learning | 👉 Marketing dla nowych firm usługowych 👉 Marketing dla nowych firm produkcyjnych | 👉 Marketing dla nowych firm z branży IT 👉 Marketing dla nowych firm programistycznych |





