Generowanie leadów B2B – generowanie leadów sprzedażowych

Generowanie leadów B2B stanowi pierwszy i zarazem kluczowy etap procesu sprzedaży.

Skuteczne generowanie leadów sprzedażowych niejednokrotnie bywa jednak problematyczne. O ile zdefiniowanie profilu firmy, do której planujemy skierować swoją ofertę, wydaje się stosunkowo proste, to już samo ustalenie osoby decyzyjnej oraz dotarcie do niej z informacją nie jest sprawą łatwą.

A przecież bez zainteresowania naszym produktem czy usługą właściwej osoby nie będziemy mogli rozpocząć procesu sprzedaży.

Generujemy leady B2B !

👉 Przeprowadzamy skuteczne kampanie sprzedażowe

Co oznacza termin „generowanie leadów sprzedażowych” i dlaczego skuteczne generowanie leadów B2B jest tak ważne?

Generowanie leadów B2B oznacza generowanie szans sprzedażowych. Każdy lead to zakwalifikowana szansa sprzedaży – osoba decyzyjna w wybranym podmiocie, wobec której można przypuszczać, że może być zainteresowana daną ofertą.

Skuteczne generowanie leadów B2B stanowi podstawę do tego, aby w sposób właściwy realizować proces sprzedaży. Jeśli nie posiadamy odpowiednio przygotowanej bazy danych i nie wiemy kto jest zainteresowany naszymi produktami, efektywna sprzedaż oferty nie będzie możliwa.

Cały proces B2B lead generation jest skomplikowany i czasochłonny. Wynika to przede wszystkim z tego, że bardzo długo trwa przygotowanie dedykowanej bazy danych pod konkretną kampanię sprzedażową.

Aby w sposób poprawny przygotować tego typu bazę należy:

  • ustalić dokładny profil podmiotów, do których chcemy dotrzeć z naszą ofertą (np. branża, lokalizacja, wielkość zatrudnienia)
  • uzgodnić, kto będzie właściwą osobą decyzyjną w odniesieniu do produktów lub usług, które chcemy zaproponować (osoby na jakich stanowiskach)
  • wyszukać odpowiednie rekordy na podstawie powyższych kryteriów selekcji
  • ustalić dane kontaktowe do wskazanych osób
  • ręcznie przygotować indywidualny zbiór danych pod konkretną kampanię.

Generowanie leadów sprzedażowych bez uprzednio dobrze przygotowanej bazy danych mija się z celem, gdyż wszystkie działania które zostaną podjęte nie trafią do osób bezpośrednio zainteresowanych.

W jaki sposób działamy i jakie metody generowania leadów B2B stosujemy?

#metody-generowania-leadow-B2B

👇 Generujemy leady sprzedażowe:

Generowanie leadów B2B wykonujemy różnymi metodami.

  • Możemy też wspólnie uzgodnić na jakiej kampanii najbardziej Ci zależy i co ma być jej efektem.

Realizację kampanii sprzedażowej rozpoczynamy od przygotowania dla niej dedykowanej bazy danych.

Kiedy dysponujemy już odpowiednio przygotowanym zbiorem danych, rozpoczynamy proces docierania z ofertą do wybranych osób, aby na tej podstawie wygenerować szanse sprzedaży (leady B2B).

W tym przypadku wykorzystujemy techniki takie jak:

Cold Mailing – kierowanie informacji wraz z uzgodnioną treścią kampanii za pośrednictwem korespondencji email bezpośrednio do wyselekcjonowanych w bazie osób. Cold mailingu nie należy mylić z „mass mailingiem” (a tym bardziej „spam mailingiem”); kampania cold mailowa to wysyłka indywidualnie przygotowanych treści do indywidualnie wyselekcjonowanej grupy potencjalnych odbiorców B2B; kluczem w tym przypadku jest zbudowanie dedykowanej bazy kontaktów w oparciu o dokładnie określony profil buyer persony B2B, dzięki czemu tego typu kampanie są skuteczne i charakteryzują się wysokim współczynnikiem otwarcia wiadomości

LinkedIn – wspieramy realizowane kampanie kontaktując się z Twoimi potencjalnymi klientami za pośrednictwem największego biznesowego serwisu społecznościowego, choć klasyczny social selling powinien być realizowany w oparciu o profile pracowników danej organizacji i bazować na dzieleniu się wartościową wiedzą poprzez informacje zamieszczane w postach.

Cold Calling – zdarzają się projekty, w których docieranie do klientów B2B (w szczególności mikro- i małych firm) poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny jest skuteczne, a często stanowi istotny kanał dotarcia z informacją o produkcie.

Nasza oferta

Możemy zaproponować Państwu 2 rodzaje kampanii w procesie generowania leadow sprzedażowych:

  1. bazującą wyłącznie na cold mailingu, wspieraną dodatkowo siecią LinkedIn
  2. Pełną kampanię typu „Interim Sales Manager B2B” – stanowiącą połączenie wszystkich w/w technik: Cold mailing + LinkedIn + Cold Calling

To także może Cię zainteresować

Nie rejestrujemy i nie przechowujemy Twoich danych osobowych. Ta strona wykorzystuje jedynie "ciasteczka", w celu analizy ruchu na stronie. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień w Twojej przeglądarce oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w "Polityce prywatności"

Polityka prywatności