Content Writer / Website Content Writer / Web Writer – kim jest, czym się zajmuje

Content Writer to – w skrócie – osoba zajmująca się tworzeniem wysokiej jakości, wartościowych merytorycznie, eksperckich treści, wykorzystywanych głównie na stronach internetowych i portalach branżowych, w celu zwiększenia ruchu przychodzącego do danej witryny, dzięki poprawie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dlatego też w przypadku Content Writera często używa się zamiennie terminów, takich jak Website Content Writer, Web Content Writer czy Web Writer.

Content writing to zatem tworzenie treści na strony internetowe. Słowo „tworzenie” ma tutaj istotne znaczenie, gdyż praca Content Writera polega nie tylko na samym „napisaniu” określonego tekstu, ale wiąże się przede wszystkim z koniecznością uprzedniego zgłębienia danej tematyki oraz wyszukania kluczowych informacji i danych, które następnie wykorzystane zostaną, w celu przygotowania wartościowych merytorycznie artykułów.

Treści tworzone przez Content Writera mają na celu wspieranie działań w zakresie content marketingu, zatem skoncentrowane są one zarówno na wysoką wartość merytoryczną i poprawność językową publikowanych artykułów, jak również ich odpowiednie dostosowanie do reguł optymalizacji SEO.

Dzięki temu wywołują i wspomagają ruch przychodzący do danej witryny internetowej, co jest głównym zadaniem, na którym koncentruje się Web Content Writer.

„Content Is King”

Mając na uwadze algorytm wyszukiwarki Google, już od dłuższego czasu w praktyce sprawdza się pojęcie „Content Is King”, którego – nota bene – autorem jest Bill Gates, w eseju z 1996 roku.

A zatem nie wystarczy jedynie „publikować treści”, gdyż aktualnie ich dostępność w Internecie jest tak szeroka, że każdy zainteresowany z pewnością znajdzie wiele artykułów, które go zainteresują, praktycznie w każdej tematyce.

Jeśli chcemy zatem, aby nasza strona internetowa była odpowiednio widoczna w sieci dla potencjalnych klientów, musimy dołożyć starań, aby publikacje były unikalne, wartościowe merytorycznie i użyteczne dla osób odwiedzających witrynę, po to, aby mogły z nich skorzystać, a w przyszłości stać się naszymi klientami.

Pomoże Ci w tym właśnie content writing, a zatem powinieneś zadbać o dobrego Web Content Writera.

Content Writer a Copywriter – jaka jest różnica ?

Obie funkcje wzajemnie się uzupełniają i dobry Copywriter z pewnością może być również Web Writerem.

Różnica polega jednak na tym, że – w przypadku copywritingu – główny nacisk kładziony jest na to, aby tworzone treści i slogany reklamowe bezpośrednio wspierały promocję i sprzedaż wybranych produktów. Tym samym podstawowym celem korzystania z usług Copywritera jest przygotowanie tekstów pod kampanie reklamowe, w celu zwiększenia zainteresowania określonymi produktami i podniesienia wolumenu ich sprzedaży.

W przypadku Content Writera sytuacja jest nieco inna, gdyż jego podstawowym zadaniem jest tworzenie artykułów eksperckich, o bogatej zawartości merytorycznej, które mają na celu zgłębienie przez zainteresowanych wiedzy w danej tematyce, przy jednoczesnym generowaniu zwiększonego ruchu do strony WWW w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzieję się tak, dzięki ich odpowiedniej optymalizacji i przygotowaniu zgodnie z regułami SEO.

Website Content Writer zatem ma dużo bardziej odpowiedzialne zadanie i musi posiadać szersze kompetencje niż Copywriter, co nie oznacza, że dobry Copywriter, znający zasady optymalizacji witryn internetowych (SEO), nie może pełnić także funkcji Web Writera.

W praktyce bardzo często zdarza się, że Copywriting łączy się z Content Writingiem, dzięki czemu publikowane treści są wartościowe merytorycznie, zgodne z regułami SEO, a jednocześnie niosą wybrany przekaz reklamowy.

W czym mogę Ci pomóc jako Content Writer?

Podejmując współpracę z Web Content Writerem uzyskasz:

👉 Unikalne, eksperckie artykuły, o wysokiej wartości merytorycznej, zgłębiające daną tematykę, co ma szczególne znaczenie w marketingu B2B

👉 Poprawne językowo publikacje, przygotowane i zoptymalizowane zgodnie z regułami SEO

👉 Zaufanie odbiorców, co podnosi prestiż oraz buduje ekspercką markę i wizerunek organizacji, a w efekcie przekłada się na generowanie leadów przychodzących

👉 Zwiększenie ruchu do witryny i poprawę pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania

👉 Docelowo zwiększenie zainteresowania produktami bądź usługami, co przełoży się na zwiększenie ich sprzedaży (inbound sales)

👉 Znaczące wsparcie dla działań w obszarze content marketingu B2B, w szczególności marketingu przychodzącego.

Zapraszam do współpracy

Dowiedz się więcej !

👉 Zapytaj o Content Writing / Zdobywaj klientów, dzięki wykorzystaniu zasad marketingu treści
Rafał Pasterczyk: Konsultant biznesowy - sprzedaż i marketing B2B, rozwój eksportu i biznesu, pozyskiwanie i rozliczanie dotacji z UE

Nie rejestrujemy i nie przechowujemy Twoich danych osobowych. Ta strona wykorzystuje jedynie "ciasteczka", w celu analizy ruchu na stronie. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień w Twojej przeglądarce oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji znajdziesz w "Polityce prywatności"

Polityka prywatności