Doradztwo w sprzedaży B2B – skuteczna sprzedaż B2B

Doradztwo w sprzedaży B2B – na czym polega

Sprzedaż B2B (business to business) to proces sprzedaży dokonywany pomiędzy podmiotami gospodarczymi (firmami/podmiotami biznesowymi) po obu stronach transakcji. Klient biznesowy w tym przypadku może być klientem finalnym bądź też może dystrybuować produkt lub usługę dalej, do klienta końcowego (biznesowego bądź indywidualnego).

Dlatego też mianem sprzedaży B2B określa się często funkcjonowanie modelu dystrybucyjnego z wykorzystaniem hurtowników, pośredników bądź innych ogniw w łańcuchu dystrybucji, które nabywają produkt od producenta (sprzedaż B2B), a następnie dystrybuują go do nabywców finalnych.

A zatem doradztwo w sprzedaży B2B ma na celu zoptymalizowanie funkcjonującego modelu sprzedaży B2B lub – w przypadku zupełnie nowych podmiotów – jego zaprojektowanie i wdrożenie.

Usługa realizowana jest poprzez:

  1. przeprowadzenie audytu aktualnej sytuacji w firmie klienta
  2. zweryfikowanie funkcjonujących procesów i działań na bazie przeprowadzonych konsultacji
  3. przygotowanie propozycji usprawniających obszar sprzedaży B2B / zaprojektowanie / modyfikację funkcjonującego procesu sprzedaży / opracowanie strategii sprzedaży B2B
  4. omówienie / skonsultowanie zaproponowanych rozwiązań
  5. współpracę przy wdrażaniu zmian

Doradztwo w sprzedaży B2B – w jaki sposób pracuje konsultant

Kluczowe jest odpowiednie przeprowadzenie audytu w firmie klienta i pozyskanie informacji na temat aktualnego modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa, sprzedaży B2B oraz mocnych i słabych stron, a także planów związanych z rozwojem działalności.

Na tej podstawie uzyskany zostaje obraz sytuacji, na bazie którego oraz – poprzez konsultacje z klientem – wypracowywane są procedury usprawniające, a następnie przygotowana zostaje modyfikacja bądź opracowywana jest nowa koncepcja dla realizacji procesu sprzedaży B2B.

Doradztwo w sprzedaży B2B – w czym mogę Ci pomóc

  1. Analiza aktualnej sytuacji w firmie / dziale sprzedaży / na szczeblu zarządzania zespołem
  2. Optymalizacja funkcjonujących procesów w obszarze sprzedaży B2B
  3. Zaprojektowanie / modyfikacja strategii sprzedaży
  4. Zbudowanie skutecznego zespołu sprzedaży B2B / rekrutacja handlowców
  5. Modyfikacja oferty handlowej (analiza konkurencji branżowej / wprowadzenie nowych produktów / modyfikacja istniejących)
  6. Analiza i weryfikacja nowych możliwości rozwoju i rynków zbytu (ekspansja eksportowa)
  7. Kompleksowość – aspekty sprzedaży, marketingu i obsługi klienta B2B
  8. Określenie, weryfikacja i wyszukiwanie potencjalnych partnerów handlowych (prospecting) / klientów B2B (leady sprzedażowe) – metody, selekcja, dedykowane bazy danych

A co, jeśli nie posiadasz własnego zespołu sprzedaży B2B?

  • Prowadzisz małą firmę lub startup?
  • Nie posiadasz w zespole osób odpowiedzialnych za sprzedaż?
  • A może poszukujesz zewnętrznego menedżera sprzedaży?

Doradztwo w sprzedaży B2B – ile to kosztuje

Każdy projekt jest rozpatrywany indywidualnie. Cena usługi uzależniona jest bezpośrednio od jej zakresu, który jest zróżnicowany w odniesieniu do branży i produktów firmy, wymaganych do skonsultowania zagadnień, jak również skali działalności.

Usługa dedykowana jest głownie do sektora MŚP – mikro, małych i średnich przedsiębiorstw i poparta jest praktycznym doświadczeniem w wielu branżach.

  • Nakreśl interesujący Cię problem i śmiało zapytaj.