Copywriting to pisanie tekstów promocyjnych, tworzenie sloganów i przygotowywanie scenariuszy reklam, w celu zwiększenia zainteresowania określonymi produktami bądź usługami, a tym samym podniesienia wolumenu ich sprzedaży. Istotą copywritingu jest kreatywność w tworzeniu przekazu reklamowego, w taki sposób, aby był on oryginalny, nowatorski i przykuwał uwagę potencjalnych nabywców.
Dodatkowo, jeśli pisane teksty mają być zgodne z regułami SEO i pomagać w pozycjonowaniu witryny internetowej, mówimy o SEO Copywritingu lub Content Writingu, który wymaga nieco innych umiejętności (ponad samo przygotowanie treści promocyjnych).
Dlatego też copywriterzy wykorzystywani są powszechnie w różnego typu kampaniach reklamowych – emitowanych w formie tradycyjnej (oferty, ulotki, broszury, katalogi, direct mail, spoty reklamowe itp.), jak również poprzez media elektroniczne.
To właśnie reklama internetowa dziś zwraca największą uwagę, w szczególności treści na stronach WWW czy posty w mediach społecznościowych. I w tym zakresie copywriting cieszy się dużym wzięciem, gdyż odpowiednie pisanie tekstów reklamowych dla powstających bądź już istniejących stron internetowych, tworzenie artykułów tematycznych na fora internetowe bądź pozycjonujących oraz odpowiednio skonstruowane komunikaty reklamowe, przekładają się bezpośrednio na lepszą widoczność promowanych produktów i usług, a często także mają bezpośredni wpływ na poprawę indeksowania strony internetowej w wyszukiwarce (SEO Copywriting). Skłaniają potencjalnych nabywców do tego, aby przeczytali bardziej obszerne treści przeznaczone danym produktom bądź usługom, w celu podjęcia decyzji zakupowej.
Copywriting stanowi jeden z elementów strategii w zakresie content marketingu. Jest on powszechnie wykorzystywany nie tylko pod kątem treści pisanych na własnej witrynie internetowej, ale także dystrybuowanych za pośrednictwem narzędzi SEM (media społecznościowe, newslettery, blogi, newsy itp.).
Teksty przygotowane przez copywriterów bezpośrednio oddziałują na potencjalnego nabywcę. Nie jest możliwe przygotowanie skutecznej reklamy bez zadbania o jej odpowiedni przekaz promocyjny.
Ma to szczególne znaczenie przy tworzeniu treści na witrynach internetowych oraz konstruowaniu artykułów pozycjonujących (SEO Copywriting). W tym zakresie copywriter musi wykazać się kreatywnością, tworząc interesującą treść z oryginalnym przekazem reklamowym.
Copywriting, SEO Copywriting czy Content Writing ?
Jeśli chcemy zadbać nie tylko o stworzenie typowej kampanii promocyjnej, a zależy nam na budowaniu długofalowej interakcji z potencjalnym nabywcą, kreowaniu organizacji jako eksperta branżowego i sukcesywnym budowaniu wizerunku, podnosząc jednocześnie pozycję witryny internetowej w wyszukiwarce, należy zadbać dodatkowo o to, aby tworzony content był zgodny z regułami SEO (tzw. seo fiendly). I wówczas trzeba rozważyć skorzystanie z usług copywritera, który posiada takie umiejętności lub Content Writera, jeśli naszym celem jest opracowanie bardziej profesjonalnych i wartościowych merytorycznie publikacji.
A zatem, jeśli zależy nam na szybkim efekcie promocyjnym, zwiększeniu zainteresowania wybranym asortymentem oraz wzroście sprzedaży w krótkim okresie, wówczas copywriting jest elementem strategii content marketingowej, który się bardzo dobrze sprawdzi. W tym zakresie tworzone treści mogą być krótsze, mniej eksperckie, nie tworzone pod kątem pozycjonowania strony internetowej, a nastawione głównie na promocję produktów w danym czasie, w celu wzrostu ich sprzedaży.
Jeśli dodatkowo chcemy zadbać o to, by pisane artykuły pomagały w pozycjonowaniu witryny, powinniśmy uwzględnić w swoich planach SEO Copywiting.
Natomiast w przypadku, gdy zależy nam na budowaniu długofalowej interakcji z klientem, mamy do zaoferowania produkty bardziej zaawansowane, chcemy budować zaufanie do marki i promować wizerunek organizacji jako eksperta, wówczas powinniśmy skoncentrować się na odpowiedniej wartości merytorycznej i unikalności tworzonych treści, ich poprawności językowej, a także odpowiedniej optymalizacji publikacji, zgodnie z regułami SEO. Taka strategia powoduje, że dbamy automatycznie o pozycjonowanie witryny internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, budujemy długofalową relację z odbiorcą oraz umożliwiamy użytkownikom samodzielne odnalezienie treści, które ich interesują. W tym kontekście zatem należy nastawić się na Content Writing.
Wszystkie wymienione formy tworzenia treści można ze sobą połączyć.
Dobry copywriter jest w stanie zadbać o to, by tworzony content był zgodny z regułami SEO, a jednocześnie pozyskać istotne dane i informacje, aby móc stworzyć wartościowe merytorycznie artykuły, które niosą ze sobą także przekaz reklamowy.
Zapraszamy do współpracy
Świadczymy usługi doradztwa marketingowego.
W zakresie marketingu przychodzącego realizujemy projekty content marketingowe, w tym z zakresu przygotowania treści promocyjnych na strony internetowe oraz Content Writingu.
Tworzymy treści na witryny internetowe z zachowaniem zasad optymalizacji SEO.