Marketing dla małych firm to obszar naszych usług doradczych w sprzedaży i marketingu B2B, który skierowany jest do mniejszych przedsiębiorstw, często przedsiębiorców mikro, na ogół niedysponujących rozbudowanymi zespołami oraz korzystających z usług zewnętrznych specjalistów na zasadach outsourcingu.
Oferowane przez nas usługi, związane z rozwojem biznesu, pomagają w sposób skuteczny zweryfikować i ponownie zaplanować funkcjonowanie wskazanych procesów, aby były bardziej efektywne i przynosiły wymierne korzyści.
Sprzedaż i marketing dla małych firm B2B – główne zadania
Prowadząc małą firmę B2B na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważne jest odpowiednie zaplanowanie i prowadzenie działań w obszarach sprzedaży i marketingu.
Ma to szczególne znaczenie w B2B, kiedy sprzedaż i marketing to obszary działań, które są ze sobą silnie skorelowane.
👉 Podstawowym zadaniem marketingu jest w tym układzie generowanie wartościowych leadów B2B.
👉 Natomiast zadaniem sprzedaży jest odpowiednia realizacja procesu sprzedaży, tak aby zakończyć sukcesem jak najwięcej transakcji.
Na co zwrócić uwagę planując marketing w małej firmie, aby był skorelowany z działaniami sprzedaży B2B
Planując sprzedaż i marketing w małej firmie B2B musisz zwrócić uwagę na obszary, takie jak:
Produkt i persona zakupowa | Prospecting i generowanie leadów | Proces sprzedaży B2B realizowany w kolejnych etapach |
✅ Specyfika branży, w której działasz ✅ Przeznaczenie produktu lub usługi, które oferujesz ✅ Specyfika procesu decyzyjnego w B2B oraz znajomość osób po stronie Twojego klienta, które są w niego zaangażowane ✅ Czas realizacji procesu zakupowego właściwy dla branży, w której funkcjonujesz ✅ Profil Twojej buyer persony B2B | ✅ Właściwe przeprowadzenie procesu prospectingu ✅ Dobór odpowiednich działań marketingowych, które wykorzystane zostaną w procesie generowania leadów B2B ✅ Pomiar efektywności prowadzonych działań – zdefiniowanie KPI | ✅ przeprowadzenie analizy potrzeb ✅ przygotowanie i prezentacja propozycji ofertowej ✅ obustronne konsultacje w zakresie złożonej oferty (interakcja) ✅ negocjowanie warunków współpracy ✅ finalizacja sprzedaży |
Marketing dla małych firm – w czym mogę Ci pomóc w obszarze sprzedaży i marketingu B2B?
Jeśli już wiesz na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie zaplanować i realizować marketing dla małych firm, aby korespondował z działaniami w obszarze sprzedaży B2B, mogę Ci w tym pomóc poprzez:
Doradztwo w sprzedaży B2B | Outsourcing sprzedaży B2B |
✅ Konsultacja i audyt procesów ✅ Planowanie i realizacja procesu prospectingu ✅ Planowanie i realizacja procesu sprzedaży w kolejnych etapach | ✅ Tworzenie dedykowanych baz danych B2B ✅ Generowanie leadów B2B ✅ Nawiązywanie kontaktów handlowych – Interim B2B Sales Manager/Account Manager ✅ Outsourcing zarządzania sprzedażą B2B – Zewnętrzny menedżer sprzedaży B2B (na godziny) |
Doradztwo i outsourcing w marketingu B2B
👉 Inbound marketing 👉 Content marketing w B2B 👉 Content Manager | 👉 Content Writing 👉 Optymalizacja SEO 👉 Doradztwo SXO | 👉 Social selling w B2B 👉 Outsourcing marketingu B2B 👉 Zewnętrzny B2B Marketing Manager |
Dla jakich branż przeznaczony jest marketing dla małych firm, z którego możesz u nas skorzystać?
Specjalizujemy się w sprzedaży konsultacyjnej w segmencie B2B, w szczególności związanej z realizacją projektów i usług dla biznesu. Z chęcią wspieramy również poniższe obszary w ramach sprzedaży i marketingu B2B:
👉 Marketing dla małych firm szkoleniowych 👉 Marketing dla małych firm z branży e-learning | 👉 Marketing dla małych firm usługowych 👉 Marketing dla małych firm produkcyjnych | 👉 Marketing dla małych firm z branży IT 👉 Marketing dla małych firm programistycznych |