Szkolenia z prospectingu pozwalają na uzyskanie kompetencji dotyczących planowania i organizacji tego konkretnego etapu w procesie sprzedaży B2B.
Prospecting w sprzedaży B2B można pokrótce określić jako szereg następujących po sobie działań i aktywności, które mają na celu poszukiwanie, weryfikację i selekcję potencjalnych nowych klientów B2B.
👉 Prowadzę dedykowane szkolenia z prospectingu, jak również szkolenia biznesowe w tematyce związanej ze sprzedażą B2B i marketingiem B2B.
Zakres szkolenia dostosowuję do indywidualnych preferencji klientów, a przedstawione w jego trakcie informacje bazują na moim praktycznym doświadczeniu i wiedzy, zdobytych podczas wieloletniej pracy w działach sprzedaży i marketingu.
Szkolenie prospecting – zakres tematyczny
Szkolenie w sposób konkretny i merytoryczny przedstawia najważniejsze informacje dotyczące planowania i realizacji działań na etapie prospectingu w sprzedaży B2B. Nie zawiera zbędnych bloków tematycznych i mieści się w zdefiniowanym, krótkim przedziale czasowym.
👉 Czas trwania szkolenia: 4 godziny szkoleniowe (4 x 45 minut)
👉 Forma: szkolenie on-line lub stacjonarne
👇 Szkolenie „Prospecting w sprzedaży B2B” swoim zakresem tematycznym obejmuje zagadnienia, takie jak:
✅ Czym jest prospecting i w jakim celu jest przeprowadzany
✅ Profil naszej persony zakupowej (buyer persona B2B) – do kogo kierujemy działania
✅ Gdzie i w jaki sposób szukać informacji o potencjalnych klientach (media internetowe i tradycyjne)
✅ Kanały komunikacji/dotarcia (on-line) wykorzystywane w prospectingu
- e-mail marketing/cold mailing
- social media/social selling
- własna strona WWW jako element content marketingu
- łączenie działań (cold mailing + social selling)
✅ Podstawowe działania (off-line) na etapie prospectingu
- cold calling
- eventy branżowe (ekspozycja, wizytacja)
✅ Tworzenie dedykowanej bazy danych
✅ Przykładowe narzędzia on-line wykorzystywane na etapie prospectingu
- Sales Navigator – informacje o potencjalnych klientach i możliwości selekcji
- CRM Hubspot i jego użyteczne na tym etapie funkcjonalności
- Inne przykładowe narzędzia pomocne w cold mailing’u
✅ Personalizacja, czyli dostosowanie komunikacji do wybranej osoby (buyer persony B2B)
- Dlaczego i jakie informacje personalizować
✅ Analityka kampanii cold mailingowych
- Podstawowe statystyki kampanii jako źródło informacji w zakresie: dostarczenie, otwarcie, odpowiedź (na przykładzie kampanii w CRM HubSpot)
Korzyści z odbycia szkolenia z prospectingu
👇 Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiesz się m.in.:
- w jaki sposób zaplanować i zorganizować etap prospectingu w procesie sprzedaży B2B
- jakie kanały komunikacji możesz w tym zakresie wykorzystać
- jakie praktyczne narzędzia pomogą usprawnić Twoją pracę
- w jaki sposób spersonalizujesz komunikację do konkretnej osoby w Twojej bazie kontaktów.
Tym samym zdobędziesz nowe kompetencje i podniesiesz swoje umiejętności związane z obszarem sprzedaży B2B.