Marketing strategiczny to dziedzina marketingu związana z planowaniem i formułowaniem strategii marketingowej w dłuższym okresie.
Aspekt ten wiąże się bezpośrednio z zarządzaniem strategicznym oraz umiejętnością dostosowania się danej organizacji do zmian zachodzących w otoczeniu rynkowym (bliższym i dalszym), które najczęściej dotyczą usprawnień technologicznych, zachowań konkurentów, ewolucji i modyfikacji oferty produktowej, transformacji modelu oraz mediów promocji produktów i usług czy też sposobu ich sprzedaży i dystrybucji, jak również zmian zachodzących w gospodarce.
Długofalowa strategia marketingowa
Każde przedsiębiorstwo działające na rynku powinno mieć sformułowaną własną strategię marketingową i jednocześnie reagować na bieżąco na zmiany zachodzące w środowisku biznesowym, poszukiwać nowych rynków zbytu, śledzić zachowania konkurentów branżowych, a także rozwijać swoją ofertę produktową.
Należy zwrócić uwagę, że marketing strategiczny to proces, podczas którego formułowana jest, a następnie wdrażana, długofalowa strategia marketingowa, uwzględniająca najważniejsze cele rynkowe, które firma zamierza osiągnąć.
Jednym z istotnych zadań marketingu strategicznego jest wsparcie dla działu handlowego i procesu sprzedaży produktów przedsiębiorstwa, z uwzględnieniem takich aspektów jak: analiza rynku i konkurencji, wskazanie potencjalnych grup odbiorców, zdefiniowanie sposobu pozyskiwania nowych klientów, a także utrzymywania relacji z istniejącymi partnerami biznesowymi.
Marketing strategiczny – realizowane usługi
- planowanie marketingowe
- analiza otoczenia rynkowego organizacji
- audyt marketingowy
- weryfikacja efektów dotychczasowej realizowanej strategii marketingowej
- planowanie strategii marketingowej w długim okresie
Marketing strategiczny w Twojej organizacji
- Jesteś zainteresowany przeprowadzeniem audytu marketingowego ?
- Planujesz modyfikację lub opracowanie nowej strategii marketingowej ?
- Chcesz przeprowadzić analizę rynku i konkurencji ?
- Nie wiesz w jaki sposób dotrzeć z ofertą do swoich klientów ?