Doradztwo marketingowe to usługa polegająca na analizie, planowaniu i optymalizacji działań marketingowych firmy. Pomaga zwiększyć sprzedaż, poprawić wizerunek marki i efektywnie wykorzystać budżet marketingowy. Doradztwo marketingowe może być skierowane do firm B2B lub B2C. Korzystają z niego m. in. startupy, e-commerce, firmy produkcyjne i usługowe, w tym mikro, małe i duże przedsiębiorstwa, które chcą rozwijać swój biznes dzięki bardziej skutecznemu marketingowi. Jeżeli poszukujesz wsparcia w obszarze doradztwa marketingowego B2B, sprawdź jakie obszary tematyczne i zagadnienia możesz dzięki niemu rozwiązać.
Czego dowiesz się z artykułu?
Na czym polega doradztwo marketingowe?
Doradztwo marketingowe to usługa, która pomaga firmom w opracowaniu i wdrażaniu skutecznych strategii marketingowych. Zakres usługi obejmuje zagadnienia, takie jak m. in.:
- Analiza rynku i konkurencji – badanie trendów, grup docelowych i pozycji firmy na rynku na tle konkurencji; porównanie konkurentów
- Tworzenie strategii marketingowej – zdefiniowanie głównego celu i grupy docelowej, opracowanie planu działań promocyjnych, komunikacji i budowania marki
- Przygotowanie media planu i budżetu marketingowego – wskazanie taktyk, kolejnych etapów realizacji planu marketingowego, przygotowanie media planu, budżetu marketingowego i harmonogramu wdrażania
- Optymalizacja działań marketingowych – definiowanie KPI, analiza efektywności kampanii i optymalizacja budżetu
- Wdrożenie nowych narzędzi i technologii – CRM, automatyzacja marketingu, analiza danych, tworzenie i dystrybucja treści
- Doradztwo w zakresie digital marketingu – SEO, płatne reklamy w Google i mediach społecznościowych, remarketing, reklamy w serwisach zewnętrznych, content marketing, e-mail marketing
- Doradztwo w zakresie marketingu offline – np. BTL, event marketing, OOH.
Kto korzysta z doradztwa marketingowego?
Doradztwo marketingowe do usługa skierowana do wielu odbiorców, często o odmiennej specyfice i działających w różnych branżach. Mogą korzystać z niego zarówno firmy duże, jak i małe czy nawet mikro. Swoim zakresem może obejmować np.:
- Doradztwo marketingowe dla startupów – skierowane zazwyczaj do podmiotów, które chcą wypromować swoją działalność, zbudować silną markę i przyciągnąć klientów.
- Doradztwo marketingowe dla małych firm – przeznaczone dla firm, które zwykle nie mają własnych działów marketingu i poszukują zewnętrznego wsparcia w zaplanowaniu i wdrożeniu skutecznych działań marketingowych
- Doradztwo marketingowe dla firm produkcyjnych – często wobec realizowanych zmian technologicznych, transformacji cyfrowej i wprowadzaniem nowych produktów na rynek, a także ekspansji zagranicznej
- Doradztwo marketingowe dla firm usługowych – mające na celu lepsze dopasowanie świadczonych usług do rzeczywistych potrzeb klientów, jak również ich promocję w ramach zdefiniowanych grup docelowych
- Doradztwo marketingowe B2B – skierowane do segmentu firm działających na rynku business-to-business, promujących swoje usługi w odniesieniu do firm, nie natomiast użytkowników indywidualnych, co wymaga innej strategii marketingowej niż skierowanej na rynek B2C.
Do jakiego segmentu firm skierowane jest doradztwo marketingowe?
Dowiedziałeś się już kto może korzystać z usług doradztwa marketingowego. Zauważ jednak, że odmienne działania w tym zakresie prowadzone są w odniesieniu do rynku B2B i B2C. Wynika to z tego, że marketing B2B i B2C różnią się od siebie w kontekście planowania i wdrażania działań.
Doradztwo marketingowe B2B – na czym polega?
Doradztwo marketingowe B2B odnosi się do sfery Business-to-Business, czyli działań marketingowych, prowadzonych przez firmy i skierowanych do innych firm.
Marketing B2B jest szczególną specjalizacją w obszarze marketingu. Wynika to głównie ze specyfiki zachowań nabywczych klientów biznesowych oraz sposobu podejmowania przez nich decyzji zakupowych, które często konsultowane są w większym gronie.
👉 Dowiedz się, jakie są najważniejsze różnice pomiędzy marketingiem B2B i B2C.
Dodatkowo większość procesów zakupowych klientów B2B rozpoczyna się w wyszukiwarce internetowej, co sprawia, że – z punktu widzenia prowadzenia skutecznych działań marketingowych – szczególny nacisk powinien zostać położony na sferę marketingu przychodzącego. W tym obszarze natomiast bardzo ważną rolę odgrywają działania content marketingowe, prowadzone w segmencie B2B.
Skuteczne doradztwo marketingowe B2B ma zatem duże znaczenie dla efektywnego generowania szans sprzedaży. W tym przypadku wymagane jest prowadzenie nieco innych działań marketingowych w ujęciu kompleksowym niż w przypadku B2C.
Jak już zostało wspomniane, w B2B nacisk kładziony jest na działania takie jak m.in. tworzenie wartościowych merytorycznie i angażujących użytkownika treści, które udzielają odpowiedzi na pytania nurtujące klienta biznesowego, pomagają rozwiązać jego problemy oraz ułatwiają mu odnalezienie właściwego produktu lub usługi.
Na czym polega doradztwo marketingowe dla firm?
Doradztwo marketingowe dla firm to obszar usług konsultingowych, skierowany do klientów biznesowych i ukierunkowany na zaplanowanie, zoptymalizowanie oraz wdrożenie efektywnych działań w szeroko pojętym marketingu. Dotyczą one nie tylko sfery promocji, ale koncentrują się na wszystkich elementach marketing-mix (produkt, cena, dystrybucja, promocja).
Strategia marketingowa, przygotowana dla danej organizacji, podlega następnie wdrożeniu i weryfikacji pod względem efektów, które przynosi. Pojęcie „strategia” w tym przypadku obejmuje ustalenie obszarów, takich jak m. in.:
- do kogo, co, w jaki sposób i w jakim czasie komunikujemy – czyli:
- kto jest naszą buyer personą,
- jakie ma problemy i wyzwania, w jaki sposób możemy znaleźć ich rozwiązanie dzięki naszym produktom i usługom
- jakimi kanałami komunikacji będziemy przekazywać informacje
- jakie konkretne taktyki marketingowe będziemy wykorzystywać,
- jak przedstawia się szczegółowy plan marketingowy, który systematyzuje wszystkie działania w odpowiednim czasie i przypisuje im konkretne wartości kosztowe w ramach dostępnego budżetu.
Doradztwo marketingowe dla firm uwzględnia zatem współpracę z konsultantem, aby przy jego wsparciu wspólnie wypracować, co jest w danym momencie priorytetowe dla organizacji, ustalić jakie działania marketingowe nie funkcjonują odpowiednio oraz w jaki sposób dokonać usprawnień, aby zaczęły przynosić oczekiwane rezultaty.
Takie doradztwo marketingowe służy zatem temu, aby trafnie zdiagnozować potrzeby klienta biznesowego w obszarze marketingu, zweryfikować skuteczność aktualnie prowadzonych przez niego działań, zaplanować ich modyfikację oraz wprowadzić usprawniania i zmiany w procesach w ramach realizowanej strategii. W taki sposób, aby była ona bardziej efektywna i przynosiła wymierne korzyści.
Doradztwo marketingowe B2B – jakie mam możliwości współpracy?
Doradztwo marketingowe B2B uwzględnia różne możliwości i modele współpracy, a uzgodniony jej zakres często wynika z preferencji klienta bądź specjalizacji firmy wykonawczej.
W tym zakresie doradztwo marketingowe dla firm i outsourcing działań marketingowych mogą dotyczyć konsultacji i wdrożeń projektowych w poniższych obszarach.
Specjalizacja i zakres usług – Marketing B2B
👉 Doradztwo SXO
👉 Usługa zewnętrznego menedżera ds. marketingu – Interim Marketing Managera B2B
Doświadczenie i zrealizowane projekty
Korzystając z naszych usług możesz liczyć na specjalizację w zakresie B2B, jak również doświadczenie w projektach ukierunkowanych nie tylko na sprzedaż, marketing i rozwój eksportu, ale także na pozyskanie dofinansowania z UE na realizację Twojego projektu.
Dla jakich branż pracujemy?
Zrealizowaliśmy projekty dla wielu branż. Łatwo sprawdzisz to klikając w link powyżej. Z naszych usług skorzystały: firmy handlowe, produkcyjne, usługowe, eventowe, szkoleniowo-doradcze, jak również działające w obszarze turystyki biznesowej. Wśród naszych klientów są również start-upy, firmy informatyczne, IT oraz tworzące i wdrażające oprogramowanie.
Ile kosztuje doradztwo marketingowe?
Projekty doradcze wyceniane są indywidualnie.
Standardowo uzależnione są one od liczby godzin doradczych, na które umówimy się w skali miesiąca. Istnieje także możliwość rozliczenia się za cały projekt. Jesteśmy elastyczni, na pewno wypracujemy rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony.
👉Pamiętaj, że wstępna konsultacja jest zawsze BEZPŁATNA !
Na tej podstawie poznamy problem, który chciałbyś rozwiązać oraz zaproponujemy, jakie działania możemy wspólnie zrealizować. Otrzymasz także ich wycenę oraz plan pracy.
Co nas wyróżnia na tle podmiotów konkurencyjnych?
Specjalizujemy się w B2B
Łączymy doświadczenie z obszarów:
- marketing B2B
- sprzedaż B2B
- rozwój eksportu
- pozyskiwanie i rozliczanie dotacji
Dzięki temu możesz liczyć na kompleksowe doradztwo i obsługę.
Podsumowanie
Skuteczne doradztwo marketingowe dla firm znacząco wspiera prowadzone przez daną organizację działania w obszarze marketingu i czyni je bardziej efektywnymi. Jest to szczególnie ważne w marketingu B2B, gdyż pojawiające się szanse sprzedaży są bezpośrednim efektem odpowiednio zaplanowanych i prowadzonych działań marketingowych.
W tym zakresie bardzo ważne jest odpowiednie zaplanowanie i wdrożenie strategii w zakresie marketingu przychodzącego, w szczególności poprzez skuteczną optymalizację strony internetowej oraz działania content marketingowe.
Oprócz zaplanowania strategii marketingowej w wyniku działań doradczych, niezbędne jest także jej wdrożenie. Jeśli nie dysponujemy odpowiednimi zasobami w tym zakresie, możemy skorzystać z usługi outsourcingu działań marketingowych. W takim przypadku zewnętrzny menedżer marketingu pomoże nam zorganizować i wdrożyć zaplanowane działania.
Doradztwo marketingowe B2B i outsourcing marketingu to usługi komplementarne, które często oferowane są przez podmioty zewnętrzne. Skorzystanie z nich stanowi duże wsparcie, a zarazem ułatwienie organizacyjne dla firm, które mają ograniczone zasoby i nie dysponują w swoim zespole odpowiednimi specjalistami.
Warto skorzystać, aby usprawnić planowanie i wdrażanie skutecznych działań marketingowych, dzięki którym zwiększymy sprzedaż naszych produktów i usług.