Jestem konsultantem biznesowym. Jako RP CONSULTING świadczę usługi związane z rozwojem biznesu oraz pozyskiwaniem dofinansowania z Funduszy Europejskich. Podejmuję także współpracę outsourcingową w charakterze zewnętrznego menedżera w obszarach: marketingu B2B, sprzedaży B2B, oraz Content Managera.
👇 W jakich tematach mogę Ci pomóc ?
- Marketing B2B:
- content management – planowanie, tworzenie i realizacja strategii treści w marketingu online, z uwzględnieniem zasad SXO, czyli połączenia optymalizacji SEO i UX
- doradztwo w marketingu B2B
- outsourcing i zarządzanie marketingiem B2B
- Sprzedaż B2B:
- proces sprzedaży B2B – planowanie, realizacja i koordynacja działań
- doradztwo w sprzedaży B2B
- outsourcing sprzedaży B2B
- zarządzanie sprzedażą B2B
- Rozwój eksportu:
- strategie internacjonalizacji
- badania marketingowe rynków zagranicznych
- analizy rynku i konkurencji
- współpraca w zakresie promocji i wprowadzania produktów na rynki eksportowe
- Dotacje UE – dobór programów, weryfikacja kwalifikowalności podmiotów, pozyskanie dofinansowania, rozliczanie dotacji, kompleksowa obsługa projektów. Tematyka obsługiwanych dotacji:
- rozwój eksportu
- cyfryzacja i technologie informacyjno-komunikacyjne (TiK)
- innowacje produktowe, procesowe i wprowadzanie nowych produktów na rynek
- inwestycje w podniesienie konkurencyjności
Historia działalności
✅ Marketing i sprzedaż B2B / rozwój biznesu
Własną działalność biznesową rozpocząłem w 2006 roku, podejmując współpracę najpierw w charakterze menedżera ds. rozwoju biznesu w branży telekomunikacyjno-internetowej (część międzynarodowego projektu prowadzonego w krajach CEE przez zagranicznego operatora telekomunikacyjnego), a następnie menedżera ds. marketingu u lidera rynku polskiego w branży gotowych projektów domów. Były to stanowiska typowo organizacyjne, nastawione na zarządzenie zespołem i ukierunkowane na osiągnięcie konkretnego wyniku. Angażowałem się również w inne projekty o charakterze promocyjno-marketingowym, związane z rozwojem marketingu B2B i sprzedaży B2B, m. in. dotyczące reklamy on-line, oferowanej przez wortale internetowe.
👇 W obszarze marketingu B2B
specjalizuję się w marketingu przychodzącym (Inbound Marketing), w szczególności w przygotowaniu, opracowaniu i wdrażaniu kompletnej strategii treści. W przypadku contentu pisanego (strony ofertowe, artykuły blogowe) – z zachowaniem zasad optymalizacji SEO, copywritingu, tworzenia wartościowych merytorycznie, angażujących i edukujących użytkownika treści oraz ich dystrybucji, uwzględniającej wiele kanałów komunikacji, w tym działania social selling. Działania w zakresie content marketingu w B2B zwiększają ruch przychodzący do witryny, co przekłada się bezpośrednio na lepszą możliwość pozyskiwania leadów B2B, a tym samym szans sprzedaży.
Jako B2B Marketing Manager zajmuję się planowaniem strategii działań w marketingu B2B oraz koordynacją ich wdrażania w wielu kanałach komunikacji.
👇 W obszarze sprzedaży B2B
specjalizuję się w zagadnieniach dotyczących prospectingu oraz procesu sprzedaży B2B.
Jako B2B Sales Manager zajmuję się planowaniem i realizacją strategii sprzedaży B2B, w szczególności w branży usług biznesowych, wymagających sprzedaży konsultacyjnej. Pomagam także w aktywnej sprzedaży.
Świadczę usługi doradztwa biznesowego, opracowuję dokumenty strategiczne, przygotowuję raporty, przeprowadzam analizy rynku i konkurencji . Prowadzę też konsultacje dotyczące funkcjonowania procesów biznesowych (marketing B2B i sprzedaż B2B) i implementacji zmian. Współpracuję z klientami w zakresie planowania i wdrażania działań marketingowych, rozwoju biznesu, także outsourcingu sprzedaży B2B – aktywna promocja i działania handlowe dla produktów/usług B2B, a także ich koordynacja (zewnętrzny menedżer).
✅ Dotacje UE / rozwój eksportu
Świadczenie usług w zakresie pozyskiwania dofinansowania z Funduszy Europejskich oraz działań związanych z rozwojem eksportu rozpocząłem w 2009 roku. W latach 2009-2013 – wspólnie z prowadzonym wówczas zespołem – wyspecjalizowaliśmy się w kompleksowej obsłudze działania 6.1 Paszport do Eksportu, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, zarówno jeśli chodzi o dokumenty aplikacyjne (Plan Rozwoju Eksportu i wniosek o dofinansowanie), jak również usługi pro eksportowe, ukierunkowane na wdrożenie strategii internacjonalizacji, w tym bieżące monitorowanie i prowadzenie projektów, rozliczanie przyznanego dofinansowania oraz współpracę w zakresie wyszukiwania partnerów handlowych i wykonywanie badań marketingowych rynków zagranicznych.
W perspektywie finansowej 2014-2020 zajmowałem się m.in. obsługą Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR) oraz wybranych Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), w szczególności w zakresie projektów ukierunkowanych na internacjonalizację, ale także w kontekście rozwoju konkurencyjności MŚP poprzez cyfryzację, TiK, innowacje produktowe oraz inwestycje. Oferowane przeze mnie usługi koncentrowały się na pozyskiwaniu dofinansowania, prowadzeniu projektów, rozliczaniu dotacji, przeprowadzaniu procedury zamówień w Bazie Konkurencyjności oraz przygotowaniu wymaganych dokumentów, jak np. strategie internacjonalizacji.
W nowej perspektywie finansowej – Fundusze Europejskie 2021-2027 – oferta skoncentrowana będzie na obsłudze programów wspierających rozwój eksportu, jak np. działanie 2.25 FENG – Promocja marki innowacyjnych MŚP.