Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw – typ projektów „Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług” – REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO na lata 2014 – 2020 – realizowane jest w ramach Osi priorytetowej III Rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości, Działanie 3.2 Internacjonalizacja MŚP.
Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług – Działanie 3.2 Internacjonalizacja MŚP – Pozyskamy dofinansowanie dla Twojej firmy !
1. strategia biznesowa w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa,
2. pozyskiwanie dofinansowania na rozwój eksportu,
Posiadamy udokumentowane doświadczenie w doradztwie eksportowym oraz pozyskiwaniu dofinansowania na rozwój eksportu !
Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług – Działanie 3.2 Internacjonalizacja MŚP – informacje ogólne:
Celem szczegółowym działania działanie 3.2 Internacjonalizacja MŚP (w tym poddziałania 3.2.2) jest Zwiększony poziom handlu zagranicznego sektora MŚP
Wsparcie w ramach Działania 3.2 ukierunkowane będzie na wzrost internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz promocję gospodarczą regionu.
Interwencja będzie polegała w głównej mierze na współfinansowaniu kosztów udziału przedsiębiorstw z sektora MŚP w targach, wystawach, misjach itp. Odbywać się to będzie w wyniku wdrożenia nowych modeli biznesowych przedsiębiorstw poprzez wsparcie na poszczególnych etapach internacjonalizacji – od etapu koncepcyjnego, przez implementacje pomysłu na internacjonalizację działalności i podjęcia międzynarodowej współpracy gospodarczej, po rozszerzanie i udoskonalanie tej działalności.
Priorytetowo traktowane będą przedsiębiorstwa wpisujące się w obszary inteligentnej specjalizacji.
Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw – typ projektów „internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług” kieruje interwencję do przedsiębiorców w zakresie wzrostu ich internacjonalizacji, poprzez udział m.in. w misjach gospodarczych, krajowych i międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, czy też w ramach wizyt studyjnych.
W ramach przedmiotowej interwencji możliwe będą do realizacji następujące typy projektów:
- opracowanie nowego modelu biznesowego przedsiębiorstwa zmierzającego do jego internacjonalizacji;
- wdrożenie nowego modelu biznesowego poprzez np. udział przedstawicieli beneficjenta w imprezach targowo-wystawienniczych zagranicznych lub krajowych o charakterze międzynarodowym, wyszukiwanie i dobór partnerów biznesowych na rynku docelowym; działania wdrożeniowe muszą wynikać ze strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa (która stanowi wymagany załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu).
Beneficjenci:
- MŚP
- MŚP w partnerstwie
Instytucja Ogłaszająca konkurs: Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU) – http://funduszedlamazowsza.eu/
Planowany harmonogram naboru dla poddziałania 3.2.2:
- typy projektów: Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług
- przewidziana kwota alokacji na konkurs: 7 mln EUR
- ogłoszenie konkursu – 25 maja 2016 r.
- termin naboru wniosków: 30 czerwca – 31 sierpnia 2016 (przedłużony do dnia 12 września 2016); sprawdź ogłoszenie o konkursie !
Intensywność wsparcia i zasady finansowania projektów:
- Maksymalny poziom dofinansowania wynosi 50 % kosztów kwalifikowanych projektu.
- Minimalny wkład własny wynosi 50% kosztów kwalifikowanych projektu.
- Minimalna wartość dofinansowania projektu wynosi 50 000 PLN.
- Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi:
- 400 000 PLN, gdy beneficjentem jest jedno przedsiębiorstwo;
- 350 000 PLN dla każdego partnera (łącznie maksymalnie 1 050 000 PLN), gdy przedsiębiorca występuje w formule partnerstwa z innymi przedsiębiorcami (maksymalnie 3 podmioty).
- promowane będą projekty, w których pomniejszono dofinansowanie poprzez większe niż 50% zaangażowanie wkładu własnego wnioskodawcy
Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług – Działanie 3.2 Internacjonalizacja MŚP – katalog kosztów kwalifikowanych:
Okres kwalifikowania wydatków obejmuje czas: 1 stycznia 2016 – 31 grudnia 2018 r. (preferowane będą projekty, których wdrożenie zakończy się do dnia 30 czerwca 2018 r.)
Za kwalifikowalne uznaje się w szczególności wydatki takie jak:
A. opracowanie Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, (maksymalnie do 30% kosztów kwalifikowalnych projektu, lecz nie więcej niż 50 000 zł) w szczególności:
- zakup usług związanych z opracowaniem dokumentu;
- wynagrodzenie pracowników bezpośrednio zaangażowanych w przygotowanie dokumentu, jedynie w przypadku opracowania Strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa samodzielnie przez wnioskodawcę.
B. realizacja strategii biznesowej w zakresie umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstwa, w szczególności:
1. kampanie promocyjne w kraju i za granicą, koszty, udziału w targach / imprezie wystawienniczej / misji gospodarczej, w szczególności:
a) koszty wynajmu powierzchni wystawienniczej i sprzętu,
b) koszty zaprojektowania i zabudowy stoiska wystawowego / ekspozycji;
c) koszty organizacji i obsługi (np. oprawa multimedialna, montaż, demontaż, transport stoiska, sprzątanie, podłączenie energii);
d) koszty zaprojektowania, przygotowania/produkcji i emisji materiałów promocyjnych, koszty reklamy;
e) wpis do katalogu targowego, opłata rejestracyjna;
f) koszty wstępu na teren wystaw i targów;
g) koszty tłumaczeń (do 10% kosztów kwalifikowalnych projektu);
h) koszty wynajmu nośników informacyjno-reklamowych (m.in. tablic, billboardów) związanych z kampanią promocyjną;
i) koszty transportu eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną);
j) koszty transportu i zakwaterowania uczestników misji i targów (maksymalnie 3 osoby, w okresie dwóch dni przed i jednego dnia po imprezie wystawienniczej, bez kosztów wyżywienia, koszt śniadania wliczonego w usługę noclegu może być kosztem kwalifikowalnym);
k) koszty transportu (eksponatów, uczestników misji i targów) oraz zakwaterowania nie mogą przekroczyć 25% kosztów kwalifikowalnych projektu kosztów śniadania wliczonego w usługę noclegu;
l) opłaty związane z pozyskaniem wiz oraz obowiązkowych ubezpieczeń dla osób uczestniczących w targach.
2. koszty uzyskania niezbędnych dokumentów, uprawniających do wprowadzenia towarów lub usług na wybrane rynki docelowe, w szczególności:
a) koszt pozyskania niezbędnych certyfikatów, atestów, świadectw, w tym zakup usług doradczych, badań certyfikacyjnych oraz koszt wydania certyfikatów, atestów, świadectw;
b) koszty zakupu usług prawnych związanych z wprowadzeniem towarów lub usług na wybrane rynki docelowe.
3. elementy uzupełniające (maksymalnie 30% kosztów kwalifikowalnych projektu), tj.:
a) koszty zakupu baz danych oraz oprogramowania, wraz z jego konfiguracją;
b) wydatki na stworzenie infrastruktury opartej o rozwiązania TIK w obszarze handlu elektronicznego;
c) koszt usług informatycznych, pozostających w bezpośrednim związku z celami realizacji projektu.
4. wydatki związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi wynikającymi z umowy o dofinansowanie dotyczące promocji środków unijnych do 2% wydatków kwalifikowalnych dla projektów o wartości poniżej 500 000 PLN wydatków kwalifikowalnych lub 1% dla projektów o wartości wydatków kwalifikowalnych powyżej 500 000 PLN.
Poddziałanie 3.2.2 Internacjonalizacja przedsiębiorstw poprzez wzrost eksportu towarów i usług – REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA LATA 2014 – 2020:
Poznaj informacje dotyczące RPO województwa mazowieckiego oraz sprawdź harmonogram naborów.
Jesteś zainteresowany dofinansowaniem?